3d panel فروش تری دی پانل در تهران : 09129251794
فروش تری دی پانل در شمال : 09115764800
تری دی پانل، اجرای شاتکریت ، ساندویچ پانل، فوم سقفی، مش و مفتول
تماس 24 ساعته جهت سفارش : 09129251794
تماس جهت سفارش در شمال : 09115764800
تلفکس: 02634432571
واحد تولید: 09108741227
تلفن مدیریت: 09123114659
تلفن فروش: 09122093892

کارخانه : شهریار / شهرک فردوسیه / پلاستوفوم ارام

 

پانل سه بعدی یا پانل ساندویچی چیست :

تری دی پانل یک دیوار پیش ساخته است که از دو قسمت هسته عایق پلی استایرن نسوز (یونولیت) و شبکه های پیش جوش فولادی (مش) تشکیل شده است که بوسیله مفتولهای فلزی به صورت خرپا به یکدیگر متصل می باشد که با نصب و بتن پاشی روی آن از تلفیق دو شبکه فولادی و بتن، سازه بسیار مقاوم و محکمی بدست می آید.

این پانل می تواند به جای دیوارهای آجری، سفالی مورد استفاده قرار گیرد تری دی پانل سیستم مناسبی برای کف ، سقف و بام می باشد و در ساختمانها و ویلاهای تا دو طبقه بدون داشتن اسکلت و در ساختمانهای بلندتر به صورت مختلط با سیستم قاب بتنی یا فلزی قابل استفاده می باشد از دیگر موارد مصرف آن در اجرای سوله های صنعتی – سیلوها ، سردخانه ها و اماکن ورزشی می باشد.R(value)  درجه مقاومت مواد در مقابل نفوذ و عبورگر ماست. هر چه عدد این عامل بزرگتر باشد مقاومت بهتر است عوامل زیادی در تغییر R(value) موثرند . از جمله ضخامت و تراکم های مختلف هسته پلی استایرن، ضخامت های مختلف سیمان پاشیده شده به سطوح داخلی و بیرونی دیوارها و همچنین تغییرات دمای محیط ، ضخامت هسته پلی استایرن در هنگام سفارش اختیاری است . هسته پلی استایرن مقدار R(value) را به میزان ۱۰-%۱۲ افزایش می دهد .وزنی که یک دیوار ۳DPANEL تحمل می کند شگفت انگیز است یک پانل معمولی با موفقیت مورد آزمایش بار ساختمانی بالای ۲۵۰۰ کیلوگرم بر متر مربع قرار گرفته است .تری دی پانل با ضخامت cm ۶  دارای درجه مقاومت F90می باشد که با افزایش قطر هسته پلی استایرن به ۱۰cmامکان رساندن آن به ۱۲۰ نیز وجود دارد. هسته پلی استایرن اصلاح شده نمی سوزد و نیز حاوی کلر و فلوئوهای کربن(CFC,S) آسیب رسان به لایه اوزون نمی باشد ساختمانهایی که در آنها از سیستم دیوار بلوک سفالی و یا آجر استفاده می شود در هنگام زلزله با خرد شدن رج های اول قسمتهای بالایی در ابعاد بزرگ به آوار تبدیل می شوند . ولی در ۳D PANEL بعلت سبکی سازه و پیوستگی شبکه مفتولی آوار و از هم گسیختگی نداریم.

مزایای استفاده از پانلهای ساندویچی :
• سبکی دیوارهای ساخته شده از پانلهای ساندویچی در مقایسه با دیگر مصالح
• سرعت حمل و نقل و سهولت پانلهای ساندویچی در ارتفاع
• مقاومت زیاد در برابر نیروهای برشی ناشی از زلزله
• عایق در مقابل حرارت ، برودت، رطوبت و صدا
• مقاوم در برابر آتش سوزی بعلت وجود قشرهای بتونی طرفین پانل ساندویچی
• نفوذناپذیری ساختمان در مقابل حشرات
• امکان حمل و بکارگیری پانلهای ساندویچی در مناطق صعب العبور جهت احداث ساختمان بدون نیاز به کارگران متخصص
• دستیابی به فضای مفید بیشتر بعلت ضخامت ناچیز دیوارهای پانل ساندویچی
• آزادی عمل در اجرای طرحهای متنوع به علت انعطاف پذیری قطعات پیش ساخته پانلهای ساندویچی
• صرفه جویی در هزینه پی سازی و اسکلت ساختمانهای بلندمرتبه بدلیل وزن اندک قطعات سقف و دیوار پانلهای ساندویچی
• صرفه جویی در هزینه تهویه مطبوع ساختمان در تابستان و یا زمستان بدلیل جلوگیری از تبادل حرارت و یا برودت و در نتیجه صرف انرژی کمتر
• افزایش عمر مفید ساختمان و دستگاههای تأسیساتی آن
• عدم نفوذ نسبی آلودگی صوتی و ایجاد آرامش برای ساکنین ساختمان در شهرهای بزرگ
• بازگشت سرمایه گذاری در امور ساختمان سازی در کوتاهترین زمان
• عبور دادن لوله های آب و فاضلاب و برق و تلفن به سادگی از زیر شبکه پانل و نصب چهارچوب دربها و کلاف فلزی پنجره ها قبل از بتن پاشی و کلاً اجرای تأسیسات ساختمان با کمترین هزینه
• عدم نیاز به کنده کاری و تخریب تأسیساتی دیوارها و سقف و در نتیجه عدم ایجاد نخاله های انباشته که صرفه جویی در هزینه و وقت را بدنبال دارد .
• پس از بتن پاشی طرفین پانلها با ضخامت حداقل ۴ سانتیمتر، پانلها بی نیاز از ملات گچ و خاک میباشد و با اجرای پلاستر گچ (سفیدکاری)، دیوارها و سقف آماده برای نقاشی خواهد بود.

• حذف نعل درگاه در سیستم پیشرفته پانلهای ساندویچی.
• حمل و نقل پانلهای ساندویچی با هزینه اندک صورت می گیرد. بطور مثال یکدستگاه تریلر قادر است حدود ۱۰۰۰ متر مربع پانل سانویچی را حمل کند .
• استفاده از دیوار و سقف پانلهای ساندویچی در ساختمان سازی، بهره وری مناسب آهن آلات مصرفی را موجب میگردد. بطور مثال باصرف ۱۷ کیلوگرم در متر مربع فولاد بصورت مفتول و میلگرد می توان یک واحد مسکونی یک طبقه را بنا کرد.

مقایسه دیوار آجری و تری دی پانل ۳d panel:

بیشترین کاربرد این محصول در ساختمان های مرتفع می باشد ،زیرا در طراحی و ساخت چنین ساختمانی هایی کاهش منطقی وزن مصالح (بار مرده) مد نظر است که با استفاده از این محصول دستیابی به مهم مقدور می گردد ،زیرا وزن یک متر مربع دیوار آجری ۲۲ سانتیمتر با ملات ماسه سیمان و اندود طرفین بیش از ۴۵۰ کیلو گرم می باشد در حالیکه یک متر مربع دیوار میانی با اندود های طر فین (از نوع بتن ) کمتر از ۱۵۰ کیلوگرم وزن دارد و طبعاٌ بکار گیری فوم در کاهش بار مرده ی ساختمان های بلند مرتبه را به طرز چشمگیری به دنبال خواهد داشت. پانل های فوم میتوان در ساختمان های یک یا دو طبقه بدون استفاده از اسکلت فلزی بنا کرد و به عنوان دیوارهای بار بر، تقسیم کنند و سقف از آن بهره گرفت پانل جهت خود ایستاده بودن در اجرای دیوار بلند سالن های سوله و سیلوها و آشیانه های هواپیما کاربرد موثر و مطمن دارد.

نحوه اجرا:

قدم اول نصب پانل:
۱) اتصال به اسکلت:

-نحوه ی اتصال به اسکلت فولادی:

۳d panel  با میلگرد شماره ۱۰ در فواصل ماکزیمم ۷۰-۵۰ سانتیمتر از هم به اسکلت متصل میشود. نصب پانل به اسکلت فلزی به سادگی و توسط آرماتورهایی به شکل L با مشخصات زیر که بین فاصله فوم و مش قرار گرفته و بال خم شده آن به ستون ها یا تیرها جوش میشود انجام می شود.

ترجیحا میلگردها به بال تیرها و بسته به نحوه قرار کرفتن ستونها داخل جان س و تنها قرار میگیرند.

– نحوه اتصال به اسکلت بتنی:

در اتصال به اسکلت بتنی بهتر است که نصب پانل قبل از اجرای اسکلت پیش بینی شده و میلگردها به صورت انتظار از تیرها خارج شده باشد تا پانلها روی آرماتورها نصب گردد.
بایددقت کردکه میلگردهاروی بتن بایدهمگی روی یک خط بوده و نباید دراثربتن ریزی، آرماتورها ازمسیرخودمنحرف شوند. چراکه در اثر هرگونه جابجایی، پانل درجای خود نصب نشده و در نهایت تراز وشاقول کردن پانل ها به مشکل مواجه میگردد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *