تری دی پانل

فروش و قیمت تریدی پانل و یونولیت سقفی

تهران : 0912-9251794

شمال : 0911-5764800

پانل سه بعدی چیست ؟

سازه های پیش ساخته سبک ، که به 3D panel پانل یا ساندویچ پانل نیز مشهور است از پدیده های جدید در تکنولوژی ساخت و ساز است که در بسیاری از کشورهای پیشرفته با استقبال فراوانی روبرو گشته است .

ساندویچ پانل از دو لایه شبکه فلزی مش (mesh) در طرفین و یک لایه فوم پلی استارین ( foam polystyrene ) کند سوز , نسوز  / در وسط تشکیل شده است . بطوری که این سه لایه توسط مفتول های جانبی (sher coonnector ) به یکدیگر متصل شده است .
قطعات از پیش ساخته شده و به محل اجرای ساختمان حمل می شوند و پس از نصب دیوارها و سقف ، طرفین آن با بتن پاشی ( shatcrete ) اندود می شود .
در این سیستم چون دیوارها و سقف بصورت یکپارچه و به شکل باکس ( Box ) است ، بنابر این توزیع بارها و مقاومت در برابر نیروهای خارجی بویژه زلزله تقریبا یکنواخت و همگن می باشد

قیمت تری دی وال | قیمت انلاین تری دی وال  | قیمتهای تری دی وال  | قیمت روز تری دی وال | قیمت تری دی وال

3d panel با 10سال سابقه فعالیت در زمینه صنعت ساختمان  و انجام بیش از 100 پروژه مختلف با سازه 3d panel افتخار دارد که در خدمت هموطنان عزیز باشد. با توجه به اهمیت روز افزون انرژی و نگرانی در رابطه با بهای تمام شده آن برای خانوارها یا صاحبان صنایع بدیهی است که نگرش در مورد مصالح مصرفی در ساختمان نیز تغییر یابد.در میان تمام مصالح جدید ارائه شده از سوی شرکتهای مختلف تولیدی جهت اجرای دیوارها (پیرامونی و داخلی) بهترین گزینه ای که با سیستم سنتی ساخت رایج در کشور نیز همخوانی داشته باشد بی تردید سازه 3d panel می باشد که علاوه بر استحکام -عایق بسیار موثری در برابر صدا و حرارت می باشد.البته استفاده همزمان ار پنجره دوجداره و دیوار 3d به هر چه بهتر انجام شدن ذخیره انرژی کمک شایانی می نماید.بدین سبب این گروه تولیدی با راه اندازی خط تولید پنجره های دوجداره upvc مشتریان خود را در انجام پروژه های خود یاری نموده است.

پانل تک باربر:
  • پانل تک باربر با مش متراکم یا ضخیم گالوانیزه 8×8 و 5×5 .
  • پلی استایرن کندسوز منطبق بر ASTM E84  با چگالی 12 طبق استاندارد لازم الاجرا 11108
  • برش صاف با قابلیت تغییر فاصله بین فوم و مش برای تنظیم ضخامت هسته بتنی مقاوم دیوار
  • قابل ارائه با مش به قطر 2.5 ، 3 ، 3.5 و 5 میلیمتر
  • اورلپ چپ و راست جهت حذف میلگرد وصله پانلهای مجاور
  • تنش تسلیم مفتول حداقل 6000 کیلو گرم بر سانتیمتر مربع، ازدیاد طول نسبی حداقل 8% و کاهش سطح مقطع حداقل 30% در گسیختگی کششی و جوش پذیری بالا با فرآیند آنیلینگ و گالوانیزه گرم
  • عرض محصول 120 سانتیمتر – طول نامحدود

 

    مزیت های و مقایسه فنی تری دی پانل های غیر باربر

با دیوار های بلوکی AAC ,CLC ,  و لیکا

الف ) مزیت های انحصاری نسبت به سایر دیوار های پانلی :

  • تولید به طول سفارشی :

‌ بنا به خطای بتن ریزی سقف میتوان با متر لیزری عدد واقعی اجرا شده برای طول دیوار را به تفکیک اعلام نمود و به همان طول سفارش داد مثلا فاصله اسمی 3 متر تبدیل به چند عدد 98/2و 02/3 و … شود تا از وصله کاری و برش بی مورد احتراز گردد.

  • دانسیته استاندارد هسته عایق (فوم):

 استاندارد فوم های تولید این شرکت  برابر 12 میباشد که در عمل بتن پاشی دقیق تر را سبب میگردد. فشردگی غیر استاندارد رایج در بازار اسما 10 و تا 8 متغیر است( 40%کاهش مواد مصرفی لایه عایق)در صورت تمایل به سفارش میتوان این مقدار را کاهش داد.( تنها محصولات این شرکت دارای استاندارد اجباری 7143 و11108 میباشد.)

  • بیرون زدگی مش از طرفین تری دی پانل(اورلپ مش):

عرض مش تشکیل دهنده از هر طرف بین 4 الی 6 سانتی متر از عرض هسته عایق پلی استایرن بزرگتر بوده و لذا میزان مش مصرفی هر متر مربع تری دی پانل را حدود 5% افزایش می دهد. علیرغم اثر افزاینده این امر روی قیمت تمام شده محصول، با حذف مش وصله بین دو پانل مجاور هم و حذف آرماتور بندی افقی درز اتصال قائم بین دو پانل، مجموعاً ضمن کاهش قیمت تمام شده کالای مصرفی (دیوار نهایی)، سرعت اجرای آن را نیز بالا برده و برخلاف اتصالات معمولی (رفتار نامناسب آرماتوری که از یک سمت به فوم چسبیده و از سمت دیگر به اندازه مقطع معادل خود (قوانین اولیه بتن مسلح) بتن دورش را فرانگرفته)، رفتار دیوار را بهبود می‌بخشد و استحکام مدنظر تنها در این حالت به دست می آید.

       بدیهی است به لحاظ فنی برای تأمین طول گیرایی اتصال مش با اورلپ، بایستی از اتصال مکانیکی استاندارد که به صورت تسمه

       پرس  شده به روش پنوماتیک می باشد، استفاده نمود که با کلیات روش پیش ساخته سازی و اجرای صنعتی ساختمان، مطابقت

       داشته و از هزینه بالایی نیز برخوردار نمی باشد.

  • برش سینوسی فوم :

 برش سینوسی فوم موجب 40% کاهش در مصرف بتن پاششی میگردد و علیرغم این کاهش مصرف مصالح رفتار لرزه ای دیوار تری دی پانل غیر باربر از حیث اثر میانقاب بهبود میابد. بزبان ساده در زلزله ای که سازه مقاومت آنرا دارد و برای آن محاسبه شده . ریزش دیوارهای غیرباربر باعث خسارت مالی و جانی میشود و نیروی زلزله کل سازه را نیز افزایش میدهد. این اثر بطور انحصاری در تری دی پانل با برش موجدار قائم (‌که نیاز به دستگاه سی ان سی و پانتوگراف با دروازه 4 متر به بالا دارد )‌خنثی میشود. در صورتیکه اکثریت تولیدکنندگان تری دی پانل ،برش صاف تولید میکنند که اثری شبیه دیوار برشی دارد و استفاده از دیوار باربر به جای غیر باربر طبق توضیحات فوق ، در جهت اطمینان نیست.و یا بعلت عرض کم دروازه میز برش ، موج را در جهت افقی تولید میکنند که منجر به تشدید مشارکت دیوار غیرباربر در زلزله میگردد!

  • قطعه اتصال دیوار تری دی غیر باربر :

این محصول انحصاری ، نیاز به سوراخکاری و مصرف چسب و کاشت میلگرد در سقف و کف را ازبین برده و صرفا با تفنگ میخ کوب- هیلتی- قطعه اتصال بدون برخورد با میلگرد سازه و به سرعت و با قیمت کم و دقت بالا نصب میگردد.( نبشی مش ورقدار متصل به کف و سقف)

 ب) مقایسه فنی دیوار تری دی پانل غیر باربر با دیوارهای بلوکی از جمله سفال، AAC,CLC  و لیکا

1- سرعت و سهولت در اجرا:

  • برای اجرای دیوار از آنجا که عرض اعضا 2/1 متر و طول آنها برابر ارتفاع طبقه (دیوار) تولید میگردد، تعداد نیروی انسانی لازم، برای اجرا، نسبت به ساختمانهای رایج،( با ابعاد آجر یا بلوک 20در 10 یا 20 یا 50 یا 60 سانتی متر)؛ به تابعیت از مساحت نمای قطعات (مثلا 120 در 300 سانتیمتر) و نیز عدم نیاز به ساخت و حمل و اجرای ملات بین هر رج ، کاهش می‌یابد و این امر اجرای دیوار تنها با 1 اکیپ ماهر به روزانه 200 الی 250 متر مربع میرساند که در پروژه های انبوه سازی به لحاظ حجم بالای پروژه و سرمایگذاری کلان ،سرعت اجرای سفتکاری بالا رفته و منجر به بازگشت سریع سرمایه میگردد.
  • از آنجا که برای حفظ ایستایی اینگونه دیوارها، از بتن پاششی استفاده میگردد و در آن، از مصالحی مشابه ملات ماسه سیمان استفاده میگردد، که در تمامی دیوارهای معمولی و بلوکی، (مانند دیوارهای نمای سنگ یا سیمانی، دیوار سرویسها، آشپزخانه، فضاهای مرطوب و نیز دیوارهای سمت همسایه) کاربرد دارد، برای اینچنین آیتمی، بلحاظ مقایسه، نمیتوان آنرا کار اضافه در نظر گرفت.
  • درساختمانهای سنتی برای سایر فضاهای داخلی، غالبا از پوشش گچ و خاک، برای زیرسازی و رسیدن به سطحی قابل سفیدکاری؛ ونیز کنده کاری، جهت عبور مسیرهای لوله کشی و سیم کشی، استفاده میگردد. حذف کامل این آیتم برای دیوارهای تری دی پانل (شامل مصالح و دستمزد) ضمن جبران هزینه و زمان صرف شده ملاتهای پاششی دو طرف؛ باعث صرفه جویی در کندن شیارهای روی دیوار و متعاقب آن، جمع آوری و حمل نخاله گچ و خاک و خرده سفال یا بلوک میگردد. (برای اجرای تاسیسات توکار، در دیوار تری دی پانل؛ کلیه مسیرها با ذوب کردن سریع یونولیت، توسط سشوار صنعتی اجرا میشوند)

2-اثر میانقاب:

  • ( در ساختمانهای معمولی بلحاظ شکل پذیری بالا ، کلیه دیوارهای میانقاب و سازه، اثر متقابل منفی بر رفتار هم در حین زلزله دارند و به تخریب یکدیگر کمک می‌کنند و این امر باعث بالا رفتن سختی سازه میگردد.)
  • بعبارت دیگر در تمامی سازه های معمولی که طبق استاندارد های زلزله طرح و اجرا شده باشند، برای لرزشهای با درجات بالای زمین لرزه، دیوارها ترک خورده، فرو ریخته و ساختمان دچار تغییر مکان افقی شده، و تنها سازه واژگون نمیشود .ولی در سازه های با استفاده از دیوار های تری دی پانل به علت یکپارچگی و عدم ریزش و آوار و منعطف بودن در نیروهای جانبی زلزله، این پدیده اتفاق نخواهد افتاد. این امر موجب استفاده روز افزون از دیوارهای پانلی در ساختمانهای خاص و عمومی که در موقعیتهای بحرانی باید قابل بهره برداری باشند، گردیده است.

3- امکان نصب انواع نماهای سنگین بصورت ملاتی (تر):

  • در دیوارهای تری دی پانل به علت وجود شبکه مفتولی روی عایق پلی استایرن و عدم جذب آب ملات ، امکان اجرای انواع نازککاری و نماهای سنگین به صورت ملاتی(تر)را دارد در صورتی که در برخی دیوارهای بلوکی  به علت خواص فیزیکی بلوک آب ملات را جذب میکند و خاصیت چسبندگی آن را ازبین میبرد و این امر سبب جدا شدن مصالح نما میگردد که در ساختمان های بلند مرتبه استفاده از این نوع بلوک ها به لحاظ خطرات احتمالی توصیه نمیشود.

 4- ضریب هدایت حرارتی:

  • در عایقکاری سطوح پیرامونی بنا گردیده و عایقکاری اجباری مطابق مبحث نوزدهم مقررات ملی را به سمت غیر اقتصادی شدن سوق میدهد .غالباً راهکارهای ارزانتر مانند عایقکاری دیوارها از داخل منجر به پدیده یخ زدن دیوارها از بیرون و یا ایجاد پدیده پل برودتی در تراز سقف ها شده ، که از مشکلات دائمی فراروی این سیستم در مناطق با آب و هوای غیر معتدل بوده و نهایتاً منجر به افزایش هزینه های تامین انرژی و خرید و نگهداری سیستم‌های تاسیساتی اینگونه بنا ها میگردد .
  • مقادیر ضریب هدایت حرارت برخی مصالح برگرفته از پیوست 7 مبحث 19 مقررات ملی ساختمان به شرح زیر می باشند:
  • ( مطابق مبحث 19 عایق حرارت قابل استفاده در ساختمان به عایقی اطلاق می شود که دارای ضریب هدایت حرارتی کمتر یا مساوی w/m.k 065/0 و مقاومت حرارتی مساوی یا بیشتر از m2.k/w 5/0 باشد.)
  • بتن معمولی = w/m.k 75/1     آجر سوراخدار 5/10 سانتی = 13/0     آجر سوراخدار 22 سانتی = 28/0
  • بتن متخلخل اتوکلاو  – AAC-(با وزن مخصوص 650 کیلوگرم بر متر مکعب) = 24/0
  • فولاد ( میلگرد) = w/m.k 72   آجر سوراخدار 35 سانتی=42/0    تیغه سفالی 5/10 سانتی = 2/0
  • یونولیت برش خورده با چگالی بیش از 15w/m.k= 041/0          تیغه سفالی 15 = 3/0
  • گچ پاششی= w/m.k 5/0                            تیغه سفالی 20=39/0
  • قطعات پیش ساخته گچ برگ با روکش مقوایی= w/m.k 35/0

طبق نتایج تائید شده آزمایشات شرکت M2 برروی تری دی پانل های تک به ضخامت پلی استایرن 8، 10و 15 سانتی متر با 3 سانتی متر بتن پاشی طرفین مقاومت حرارتی به ترتیب برابر m2.k/w 295/2، 808/2 و 090/4 می باشد . (مقدار مجاز حداقل برابر 5/0 است)

5- وزن:

دیوار های پانلی(به روش تولید انحصاری شرکت پایکار بنیان پانل با برش فوم سینوسی قائم) دیوار پانلی 10 سانتی (هسته عایق 4 سانتی+ هر طرف 3 سانتی متر بتن پاششی)  وزن 1 مترمربع دیوار در حالت سفتکاری معادل 87 کیلوگرم بر متر مربع دیوار میباشد . و در صورتی که جهت پارتیشن داخلی با شبکه مفتولی گالوانیزه استفاده شوند میتوان بجای بتن پاششی مستقیما از گچ نازککاری استفاده کرد که در این حالت وزن دیوار به 55 کیلوگرم بر هر مترمربع دیوار خواهد رسید (سفتکاری= نازککاری) که این امر در کاهش سطح مقطع عناصر سازه ای(تیر و ستون ها) و همچنین کاهش بار مرده جهت انجام محاسبات سازه، نقش بسزایی دارد. در حالی که وزن 1 متر مربع دیوار در بلوک های بتنی 10 و 15 سانتی متر به ترتیب 187 و 292 کیلوگرم بر مترمربع دیوار، در بلوک های AAC   به ضخامت های10 و 15 سانتی متر به ترتیب 65 و 98 کیلوگرم بر متر مربع دیوار و در بلوک های CLC به ضخامت های 10 و 15 سانتی متر به ترتیب 80 و 120 کیلوگرم بر متر مربع دیوار میرسد.

6-مشکلات اجرایی دیوار های AAC  و CLC  :

  • دیوارهای AAC  به دلیل جذب سریع آب باعث خشک شدن ملات اتصال و گچ و خاک پوششی می شود.که می بایست چسب مخصوص جایگزین گردد بنا بر این باید برای پوشش، از داخل گچ و از بیرون سیمان شود.
  • گاهاً مشاهده شده بلوک های CLC پس از اجرا کاهش ارتفاع میدهند خصوصاً ضخامتهای کمتر.
  • به دلیل عدم استحکام مناسب ،در زمان نصب رادیاتور،پکیج،کابینت،فلاش تانک،قفسه،تابلو و آیینه با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

در ذیل میتوان به دیگر مزیت های عمده دیوار های تری دی پانل نیز اشاره نمود :

  • بی نیاز از ایزولاسیون رطوبتی با استفاده از بتن آب بند
  • بی نیاز از اجرای لایه گچ و خاک با استفاده از گچ پاششی دیرگیر
  • بی نیاز از اجرای نعل درگاه برای اجرای بازشوی در و پنجره
  • بی نیاز از نـــاودانی (رانر) برای حرکت مستقل از سازه در حین زلزله
  • امنیت بالا بلحاظ عدم قابلیت تخریب و نفوذ به روشهای دستی
  • استحکام بالا و قابلیت بالا برای نصب پیچ؛ میخ ؛ رولپلاک و آویز اجسام سنگین مانند آینه و سنگ نما، فلاش تانک؛کابینت؛ قفسه و تابلو (قابل تقویت با وال پست و سابفریم)