قیمت تری دی وال

دیوار صدا گیر

شماره های تماس

دفتر فروش : 09129251794

مدير كارخانه: 09122093892

مدير فروش: شمال : 09115764800

مدير توليد:09108741227

پانل سه بعدی چیست ؟

سازه های پیش ساخته سبک ، که به 3D panel پانل یا ساندویچ پانل نیز مشهور است از پدیده های جدید در تکنولوژی ساخت و ساز است که در بسیاری از کشورهای پیشرفته با استقبال فراوانی روبرو گشته است .

                           

ساندویچ پانل از دو لایه شبکه فلزی مش (mesh) در طرفین و یک لایه فوم پلی استارین ( foam polystyrene ) کند سوز در وسط تشکیل شده است . بطوری که این سه لایه توسط مفتول های جانبی (sher coonnector ) به یکدیگر متصل شده است .
قطعات از پیش ساخته شده و به محل اجرای ساختمان حمل می شوند و پس از نصب دیوارها و سقف ، طرفین آن با بتن پاشی ( shatcrete ) اندود می شود .
در این سیستم چون دیوارها و سقف بصورت یکپارچه و به شکل باکس ( Box ) است ، بنابر این توزیع بارها و مقاومت در برابر نیروهای خارجی بویژه زلزله تقریبا یکنواخت و همگن می باشد

قیمت تری دی وال | قیمت انلاین تری دی وال  | قیمتهای تری دی وال  | قیمت روز تری دی وال | قیمت تری دی وال

گروه تولیدی  (پلاستوفوم حسنی)با 10سال سابقه فعالیت در زمینه صنعت ساختمان  و انجام بیش از 100 پروژه مختلف با سازه 3d panel افتخار دارد که در خدمت هموطنان عزیز باشد. با توجه به اهمیت روز افزون انرژی و نگرانی در رابطه با بهای تمام شده آن برای خانوارها یا صاحبان صنایع بدیهی است که نگرش در مورد مصالح مصرفی در ساختمان نیز تغییر یابد.در میان تمام مصالح جدید ارائه شده از سوی شرکتهای مختلف تولیدی جهت اجرای دیوارها (پیرامونی و داخلی) بهترین گزینه ای که با سیستم سنتی ساخت رایج در کشور نیز همخوانی داشته باشد بی تردید سازه 3d panel می باشد که علاوه بر استحکام -عایق بسیار موثری در برابر صدا و حرارت می باشد.البته استفاده همزمان ار پنجره دوجداره و دیوار 3d به هر چه بهتر انجام شدن ذخیره انرژی کمک شایانی می نماید.بدین سبب این گروه تولیدی با راه اندازی خط تولید پنجره های دوجداره upvc مشتریان خود را در انجام پروژه های خود یاری نموده است.

مقدمه

بیش از ۴۰ سال است که در کشورهای پیشرفته استفاده تری دی پانل متداول گردیده است. استفاده از این گونه پانل‌ها در دهه ۵۰ در ایران نیز مطرح گردید که به دلایلی تا اواسط دهه ۷۰ پیشرفت زیادی نداشته است. اما اخیراً توجه زیادی به آن شده و سازمان زمین و مسکن هم در سال‌های ۸۰ و ۱۳۸۱ با انتشار دو جلد دفترچه راهنما و مشخصات فنی پانل‌های تری دی وال، در راه شناساندن آن سعی زیادی نموده است.

3dپانل

تریدی پانل یک المان پیش ساخته متشکل از یک هسته عایق که یونولیت نام دارد تشکیل شده بین دو شبکه ساخته شده از مفتول و اعضای خرپایی قرار گرفته که دو شبکه فلزی را به طور مناسبی به هم وصل می‌کند.

مشخصات فنی

شبکه استاندارد از مفتول شماره ۵/۲ تا ۵/۳ میلی‌متر تا حداکثر ۸ میلی‌متر می‌باشد که با چشمه‌های ۵× ۵ سانتیمتر ساخته می‌شود. پوشش‌های بتنی از حداقل ۳سانتیمتر تا ۵/۵ سانتیمتر می‌باشد که با توجه به باربر بودن دیوارها متفاوت می‌باشد.

ابعاد استاندارد پانل‌ها به عرض ۲۰۰/۱ متر و ارتفاع ۷۰/۲ به بالا ساخته می‌شود که بسته به مورد استفاده قابل تفسیر می‌باشد بتن پاشیده شده روی پانل‌ها به مقاومت حداقل mpa20 برای پانل‌هلی باربر و mpa15 برای دیوارهای غیر باربر استفاده می‌شود. مقاومت کششی مفتول مورد استفاده kg/cm2 4000 برای پانل‌های باربروkg/cm2 3000 برای پانل‌های غیر باربر می‌باشد عایق استفاده شده از نوع پلی‌استایرن منبسط شده با دانستیه تشکیل شده که حداکثر شاخص گسترش شعله ۲۵ و حداکثر شاخص گسترش دود آن ۴۵۰ می‌باشد.

ویژگی‌های پیش ساخته تری دی پنل

پانل‌های سه بعدی با استفاده از نوع نسوز عایق پلی‌استایرنی (یونولیت یا کندسوز) خواص مفید بسیاری از جمله وزن کم، عایق صوتی و حرارتی (گرمایشی و سرمایشی بین ۵۰ تا ۸۰ درصد)، استحکام و یکپارچگی مطلوب، سرعت در نصب (۵۰٪ سریع‌تر)، شکل‌پذیری و انعطاف‌پذیری مناسب و مقاومت در برابر زمین لرزه و فشار باد (تا ۴۰۰کیلومتر در ساعت) دارند.

3d استحکام پانل

دلیل استحکام دیوارتری دی پانل خرپای موربی می‌باشد که از هر دو طرف به وسیله جوش به مش محکم گردیده و امکان انتقال نیروهای وارده را به صورت عملی به هر طرف میسر می‌سازد.

ویژگی‌های منحصربه‌فرد دیوارهای سه بعدی، استحکام بی نظیر آن است که در نتیجه طراحی مناسب سیستم سه بعدی در تحمل وزن و عملکرد صحیح نقطه جوش‌ها در شبکه از طریق خرپاهای کشیده شده که کاملاً از هر نقطه به نقطه بعدی جوش شده و تعداد زیاد نقاط جوش بین هر دو خرپا و مش باعث تقویت شبکه گردیده است.

استحکام دیوارهای تری دی پانل امکان عملیات نصب را آسان می‌نماید زیرا:

  1. خم شدن و شکستن دیوارها رخ نمی‌دهد.
  2. برای حفظ دیوارها در وضعیت مورد نظر نیروی زیادی لازم است.
  3. نصب درب و پنجره‌ها آسان می‌باشد.
  4. نصب وسایل مورد نیاز از تشکیل لوله‌های آب و برق و غیره ساده و سریع می‌باشد

ضد حریق

مقاومت تری دی پانل در برابر آتش به اندازه شبکه سیمی و ضخامت بتن بستگی داردمدل پانل بر اساس کد Astm- E84 مورد آزمایش قرار گرفت. نتیجه آزمایش بدین شرح بود که پانل به ضخامت ۵/۲ اینچ و روکاری در هر طرف ۵/۱ اینچ در هر طرف ۵/۱ساعت دوام داشته و پانل خارجی به ضخامت ۵/۲ و روکاری ۲ اینچ در هر طرف ساعت دوام داشت.

هر مقدار بتن در هر طرف بیشتر باشد مقاومت در برابر حریق نیز افزایش یافته ولی هسته به هیچ عنوان نمی‌سوزد.

انواع تری دی پنل

پانل‌های سه بعدی دیواری

  • دیواری باربر: پانل‌های دیواری باربر را در دیوار سوله‌ها و ساختمان‌های صنعتی، دیوارهای محوطه، ساختمان‌های بدون استفاده از سازهای{فلزی. بتن ارمه} (که معمولاً یک یا دو طبقه و عمدتاً در انبوه سازی‌ها است) و… استفاده می‌کنند
  • دیواری غیر باربر: پانل‌های دیواری غیر باربر را در دیوارهای خارجی و داخلی کلیه ساختمان‌هایی که دارای سازه (اسکلت) فلزی یا بتنی هستند، اجرا می‌نمایند و به دلیل سبک و عایق بودن و… در برج‌ها بسیار کاربرد دارد.

پانل‌های سه بعدی سقفی

عرض پانل‌های سقفی بین ۸۰ تا ۱۰۰ سانتیمتر می‌باشد. ضخامت عایق پلی استایرن{یونولیت} بکار رفته ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر است و سقف به صورت تیرچه و پانل اجرا می‌شود. ضخامت بتن روی پانل سقف، ۵ تا ۷ سانتیمتر می‌باشد و دیگر جزئیات طبق نقشه‌های محاسباتی مربوطه خواهد بود

3dمزایای پانل .

  • کاهش وزن ساختمان به علت سبکی سقف و دیوارهای ساخته شده از پانل سه بعدی
  • سرعت حمل و نقل و سهولت بالا کشیدن پانل ها در ساختمانهای مرتفع
  • مقاومت زیاد در برابر نیروهای برشی ناشی از زلزله به علت یکپارچگی سازه
  • عایق در برابر حرارت ، برودت و رطوبت و صدا .
  • مقاوم در برابر آتش سوزی به علت وجود قشرهای بتنی طرفین پانل .
  • نفوذ ناپذیری ساختمان در برابر حشرات .
  • امکان حمل و نقل و بکارگیری دیوار پانل در مناطق صعب العبور جهت احداث ساختمان .
  • کاهش وزن آهن و بتن مصرفی 8
  • دستیابی به فضای مفید بیشتر به علت ضخامت ناچیز دیوارهای سه بعدی .
  • آزادی عمل در اجرای طرحهای متنوع و هرگونه نماسازی داخلی و خارجی در سیستم های قوسی و سینوسی ، به علت انعطاف پذیری قطعات پیش ساخته دیوارهای سه بعدی .
  • صرفه جویی در هزینه فونداسیون وشناژ و اسکلت ساختمانهای بلند مرتبه به دلیل وزن اندک سقف و دیوارهای پانل .( از700کیلوگرم به 280کیلوگرم کاهش می یابد . )
  • صرفه جویی در هزینه تهویه مطبوع ساختمان در گرمایی 50% یا سرمایی 80به دلیل ججلوگیری از تبدیل حرارت ویابرودت ،درنتیجه صرف انرژی کمتر اعم از مواد سوختنی یا برق ..
  • افزایش عمر مفید ساختمان و دستگاه های تاسیساتی آن .
  • عدم نفوذ نسبی آلودگی صوتی و ایجاد آرامش برای ساکنین ساختمان در شهر های بزرگ
  • بازگشت سرمایه گذاری در امور ساختمان سازی در کوتاه ترین زمان
  • عبور دادن لوله های آب و فاضلاب و برق و تلفن به سادگی از زیر شبکه پانل و نصب چارچوب درها و کلاف فلزی پنجره ها فبل از بتن پاشی و کلا ” اجرای تاسیسات ساختمان
  • عدم نیاز به کنده کاری و تخریب تاسیساتی دیوارها و سقف در نتیجه عدم انباشت نخاله که صرفه جویی در هزینه و وقت را به دنبال دارد
  • پس از بتن پاشی طرفین پانل ها با ضخامت حداقل 4 سانتیمتر ، سیستم بی نیاز از گچ و خاک بوده که با اجرای چند میلی متر پااسترگچ (سفیدکاری ) دیوارها و سقف آماده برای نقاشی خواهد بود .
  • با توجه به سبکی پانل ها حمل و نقل با هزینه کم صورت گرفته که در نتیجه صرفه جویی در کرایه حمل و تخلیه خواهد بود .
  • استفاده از دیوار و سقف سه بعدی در ساختمان سازی بهره وری مناسب آهن آلات مصرفی را موجب می گردد . که به طور مثال با صرف 17 کیلوگرم فولاد در هر متر مربع ساختمان به صورت مفتول و میلگرد میتوان یک واحد مسکونی یک طبفه را بنا کرد .
  • عایق پلی استایرن که در تولید پانلهای تری دی به کار می رود از نوع کند سوز می باشد که پس از نصب و سیمان کاری طرفین پانل با ضخامت 5 سانتیمتر ، دیوار سه بعدی تا 2 ساعت در مقابل آتش سوزی مقاوم خواهد بود .
  • کاهش زمان اجرای ساختمان به میزان 50% 22
  • به دلیل یکپارچه بودن سیستم دیوار و سقف در سیستم پانل ، نیازی به باربند ندارد .
  • دیوار پانل سه بعدی پس از اجرای کامل امنیت در برابر برش و تخریب و سوراخ کردن را دارد می باشد .
  • قیمت تری دی وال | قیمت انلاین تری دی وال  | قیمتهای تری دی وال  | قیمت روز تری دی وال | قیمت تری دی وال

    کاربردها:

    پنل‌ها با هسته پلي استايرن و بتن مسلح (مش فولادي و بتن پاشيده شده با مقاومت بالا) جهت موارد زیر كاربرد دارند:

    – ديوار باربر

    – سقف

    – ديواره‌هاي جداكننده غير باربر (داخلی و خارجی)

    – ساختارهاي سازه‌اي شامل ديوارهاي باربر برشي، پنل‌هاي سقفي و ديوارهاي عايق در برابر انتقال حرارت و صوت مورد استفاده قرار مي گيرند.. مزايا و معایب:

    مزایا:

    – ضد زلزله و عدم ایجاد آوار به دلیل پیوستگی در سقف و دیوارها

    – نصب سریع

    – وزن سبک

    – عدم دور ریز مصالح به علت عدم كنده كاري جهت لوله‌هاي تاسيسات

    – قیمت مناسب

    – عایق صدا و حرارت (صرفه جویی در هزینه تهویه مطبوع ساختمان در تابستان و زمستان)

    – امکان ساخت دو طبقه بدون اسکلت

    – تزریق ملات با دستگاه شاتکریت (مطابق با استاندارد و مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان)

    – سهولت در نصب تاسیسات مکانیکی و الکتریکی

    – بازگشت سرمایه در امور ساختمان سازی در کوتاه‌ترین زمان ممکن

     

    اجزاي تشكيل دهنده تری دی پنل

    تعریف دیوار پلاستوفومی (تری دی پنل) :
    دیوارهای پلاستوفومی عبارتند از پنل های پيش‌ساخته سبك شامل دو صفحه شبكه جوش‌شده فولادي یا مش( mesh )  مي‌باشد كه از يك هسته عايق پلاستوفوم در ميان آن قرار گرفته و توسط اتصالات (خرپا) به يكديگر متصل شده‌اند كه بعد از نصب، بتن از دو طرف روي آن پاشيده مي‌شود (شکل ۱).

    مشخصات فنی:
    فولاد مصرفي در شبكه جوش‌شده از نوع سرد كشيده شده ساده بدون آج است. قطر اسمي مفتول‌هاي شبكه جوش‌شده از ۲/۵ تا ۶ ميليمتر است (براي ديوارهاي غير باربر استفاده از مفتول به قطر ۲ ميليمتر مجاز است). مقاومت كششي مفتول‌ها براي ديوارهاي باربر ۴۰۰۰ و براي ديوارهاي غير باربر حداقل ۳۰۰۰ كيلوگرم بر سانتي‌متر مربع باشد. چشمه شبكه جوش‌شده در محدوده ۴۰ تا ۱۰۰ ميليمتر است. هسته عايق به كار رفته معمولاً از جنس پلي استايرن قابل انبساط کندسوز (EPS) و مطابق استاندارد ملي ايران به شماره ۱۵۸۴۰ با عنوان ويژگي‌ها و روش آزمون صفحه‌هاي پلي استايرن قابل انبساط براي مصارف عايق حرارتي و با استانداردهاي مشروح زير مي‌باشد.

    – هسته عايق بايد براي ديوارهاي غير باربر حداقل چگالي اسمي ۱۰ kg/mm (دانسیته) و براي دیوارهای باربر حداقل چگالي ۱۵ kg/mm باشد.

    – هسته عايق پلي استايرن تحت آزمايش استاندارد ASTME 84 بايد داراي حداقل شاخص گسترش شعله ۲۵ و حداكثر شاخص گسترش دود ۴۵۰ باشد (جهت اطلاع بيشتر به استاندارد مذكور مراجعه شود).

    – مشخصات فيزيكي و مكانيكي پلي استايرن در جدول ۱ ارائه شده است:

    جدول ۱. مشخصات فیزیکی و مکانیکی پلی‌استایرن

    خواص فیزیکی پلی استایرن واحد مقدار استاندارد
    حداقل وزن مخصوص Kg/m3 ۱۵ DIN53420
    ضریب هدایت حرارتی W/m°C ۰/۰۳۸-۰/۰۳۶ DIN53612
    تنش فشاری در کرنش ۱۰% MPa ۰/۱۱-۰/۰۶ DIN53421
    مقاومت فشاری در کرنش کمتر از ۲% MPa ۰/۲۵-۰/۰۱۵ DIN53421
    مقاومت خمشی MPa ۰/۳۰-۰/۰۶ DIN53421
    مقاومت برشی MPa ۰/۱۳-۰/۰۸ DIN53423
    مقاومت کششی MPa ۰/۲۹-۰/۱۱ DIN53427
    ضریب ارتجاعی MPa ۵/۲-۱/۶ DIN53430
    مقاومت حرارتی کوتاه‌مدت C° ۰/۳۰-۰/۰۶ DIN53423
    ضریب انبساط حرارتی I/K ۵-۱۰×۷-۵ DIN53423
    ظرفیت گرمایی ویژه J/kg K ۱۲۱۰ DIN4108
    میزان جذب آب پس از ۷ روز درصد وزنی ۱/۵-۰/۵ DIN53434
    میزان جذب آب پس از ۲۸ روز درصد وزنی ۳-۱ DIN53434

    نمونه‌ای تری دی پنل شامل دو صفحه مشبک و هسته عایق میان آن

    استفاده از تری دی پنل در صنعت ساختمان سازی هر روز گسترش بیشتری پیدا می‌کند

    – ضخامت هسته عايق در پنل‌هاي ديواري بين ۴۰ تا ۱۰۰ ميليمتر بوده و فاصله شبكه‌هاي جوش‌شده از يكديگر ۸۰ تا ۱۴۰ ميليمتر مي‌باشد.

    – پنل‌ها بايد با ماشين‌آلات تمام خودكار ساخته شوند. به طوركلي محل تقاطع برش‌گيرها با شبكه به روش جوشكاري مقاومتي الكتريكي به هم متصل شوند تا اتصال‌هاي مقاوم در برابر برش تامين گردد. لازم به توضيح است كه منظور از برش‌گيرها همان عضو خرپاي فولادي است كه با آرايش تعيين شده توسط جوش به دو لايه شبكه در دو طرف هسته عايق متصل شده است.

    نحوه اجراي جزء:
    پنل سه بعدي مشبك در ديوارهاي غير باربر از دو صفحه مش از مفتول ۳ ميليمتر و چشمه‌هاي حدود ۸ × ۸ سانتي‌متر در طرفين و عايق پلي‌استايرندر وسط آن تشكيل گرديده است. دو صفحه مش توسط مفتول‌هاي ۳ ميليمتر به فاصله و زواياي معين به هم جوش برق خورده‌اند.

    اصطلاحات بازار و نکات مهم خرید:
    در بازار پنل‌هاي ۳ بعدي بيشتر به نام تری دی پنل شناخته مي‌شوند. همچنين براي اتصال پنل‌ها به يكديگر از شبكه‌هاي مش U شكل يا L شكل يا تخت استفاده مي‌شود كه در هنگام خريد بايد مش‌هاي اتصال نيز خريداري شود. در هنگام خريد بايد به نكات زير توجه شود:

    – پنل‌ها بر اساس مشخصات مندرج در نقشه‌هاي اجرايي و با تاييد دستگاه نظارت خريداري شود.

    – دقت شود كه دانسيته هسته عايق پلي استايرن مطابق با حداقل‌هاي آيين نامه‌اي باشد.

    – هسته عايق از نوع كندسوز باشد كه اين مورد را مي‌توان با آزمايش نزديك كردن شعله در محل چك كرد.

    – ضخامت مفتول‌هاي شبكه دو طرف و ابعاد چشمه‌هاي شبكه كنترل گردد.

    شرایط حمل و نگهداری کارگاهی:
    – نگهداري و انبار پنل‌ها بايد بر روي سكوهاي مناسب انجام گيرد تا در حين بارگيري آسيب نبينند.

    – در هنگام بارگيري،‌ باراندازي يا حمل و نقل پنل بايد اقدامات لازم در عدم ايجاد تابيدگي و خميدگي پنل به عمل آيد.

    – مراحل بارگيري و باراندازي پنل بايد به آرامي و بدون اعمال ضربه به پنل صورت گيرد

    شکل ۳. بارگیری و حمل و نقل تری دی پنل باید به گونه‌ای صورت بگیرد که آسیبی به آنها وارد نگردد

    – پنل‌ها بايد در محيط‌هاي دور از تابش مستقيم نور خورشيد، ‌بارش باران، رطوبت، تغييرات حرارتي شديد و آلودگي‌هاي محيطي نگهداري شوند.

    – پنل‌ها بايد دور از مواد آتش‌زا، ‌محل ریزش اخگرهای جوشکاری، حرارت مستقيم و مواد حلال مانند هيدروكربن‌ها (بنزين، نفت، تينر و …) نگهداري شوند.

    – از بارگذاري و يا اقداماتي نظير راه رفتن روي پنل‌ها بايد اجتناب كرد.

    – نگهداري و انبار پنل‌ها روي يكديگر به نحوي باشد كه جوش شبكه و مفتول‌ها آسيب نبينند.

    شاتكريت:

    تعریف جزء:
    بتني است كه با طرح اختلاط مخصوصي ساخته شده و اجراي آن توسط پاشش سريع روي سطح و بدون نياز به قالب بندي صورت مي‌گيرد.

    نحوه اجرای جزء:
    بتن پاشيده از سيمان و آب و سنگدانه بدست مي‌آيد. سيمان مصرفي در ساخت بتن پاشيده بايد مطابق با انواع سيمان‌هاي مندرج در آيين‌نامه بتن ايران باشد. به طور كلي آبي كه قابل شرب است براي اين كار مناسب است. افزودني‌ها مي‌توانند براي بهبود بخشيدن به برخي خصوصيات بتن پاشيدني مورد استفاده قرار گيرند. استفاده از مواد افزودني تسريع كننده در بتن‌پاشی پنل‌ها، به خصوص در شرايطي كه گيرش سريع يا افزايش سريع مقاومت مد نظر باشد، مي‌تواند به كار رود. در بتن‌پاشی كه در معرض يخ زدن و آب شدن قرار دارند مي‌توان از مواد افزودني حباب‌ساز استفاده كرد. از آنجا كه مقدار قابل توجهي از اين مواد در مرحله پاشش از دست مي‌رود لازم است با افزايش مواد افزودني كمبود جبران شود. ماده حباب‌ساز همچنين باعث كارايي بيشتر مخلوط بتن و كاهش مصالح برگشتي مي‌شود. حدود متداول آب به سيمان مخلوط بتن پاشيده ۰/۳۵ تا ۰/۵ و نسبت متداول سنگدانه به سيمان ۵ به ۳ تا ۵ به ۴ مي‌باشد. به طور كلي نسبت‌هاي اختلاط مواد تشكيل دهنده بتن پاشيده بر اساس تجارب كارگاهي و استفاده از مخلوطهاي آزمايشي با مصالح مصرفي كارگاه تعيين مي‌شود ولي در صورت نبود اطلاعات كافي در مورد نوع و مشخصات مصالح مصرفي مي‌توان از طرح اختلاط وزني با نسبت آب، سيمان، سنگدانه به صورت ۲۰۰ ، ۴۰۰ و ۷۵۰ كيلوگرم استفاده كرد.

    نحوه اجراي كلي:

    در ابتداي نصب پنل‌هاي ديوار بايد يك پنل در منتهي‌اليه گوشه يك ديوار خارجي به عنوان پنل مبنا نصب و شاقولي گردد. اين پنل به عنوان مبناي نسب ديوارهاي هم راستا و عمود بر خود مي‌باشد. ميلگردهاي اتصال بايد بين شبكه جوش‌شده و هسته عايق قرار گرفته و به شبكه متصل شوند. براي جلوگيري از ايجاد ترك دور بازشوها لازم است از مش‌هاي آماده مطابق شكل استفاده نمود (شبكه‌هاي U شكل).

    لازم است كه چارچوب (فريم) درب و پنجره پيش از بتن‌پاشی و همراه با نصب پنل در محل خود به صورت شاقولي قرار گرفته باشد. بايد دقت شود كه پنجره در طبقات مختلف كامل روي هم قرار گرفته باشند و ديوارهاي طبقات با هم از بالا تا پايين هم باد باشند. به طوركلي براي اتصال پنل‌ها به هم و يا سازه از دو نوع اتصال يا ميلگردهاي سايز ۶ و ۸ يا مش‌هاي (توري‌هاي) اتصال استفاده مي‌شود. چشمه مش‌هاي اتصال معمولاً مساوي چشمه‌هاي شبكه پنل مي‌باشد. از شبكه‌هاي U شكل جهت دور درب و پنجره و از شبكه‌هاي L شكل جهت كنج‌ها و نبش‌هاي ديوارها و از مش‌هاي تخت براي اتصال دو پنل به هم و يا به صورت ۴۵ درجه در ۴ گوشه پنجره استفاده مي‌شود. اتصال دو پنل كنار هم به وسيله شبكه‌هايي از جنس شبكه‌هاي مش تخت و با همان ضخامت و آرماتورهاي تقويتي به طول ۶۰ سانتي‌متر كه در هر يك متر ارتفاع نصب مي‌شود انجام مي‌گيرد. اين آرماتورها در هر دو رو يه پنل نصب مي‌گردد و مي‌بايست ۳۰ سانتي‌متر از هر پنل مورد اتصال را بپوشاند. اين اتصالات كه از جنس مش پنل مي‌باشد و مي‌بايست ۱۰ سانتي‌متر از هر پنل را بپوشاند به صورت اتصال تخت در محل اتصال دو پنل، اتصال قائم براي اتصال دو پنل به صورت ۹۰ درجه و اتصال U در بازشو و محل اتصال در و پنجره به ديوار استفاده مي‌شود. ميلگردهاي مورد استفاده بايد از نوع عاج‌دار باشد.

    در صورت استفاده از سيستم تاسيسات مكانيكي خودكار، لازم است لوله‌هاي مربوط از جنس پليمري باشد. لوله‌هاي مصرفي براي لوله‌كشي برق خودكار از جنس لوله پليكا و در موارد خاص در نقاط معینی از لوله خرطومي فشار قوي استفاده مي‌شود. براي اجراي مسير عبوري بر روي هسته عايق نشانه‌گذاري شده، سپس توسط دمنده حرارتي، هسته عايق در آن ناحيه ذوب شده به طوري كه غلاف لوله از داخل شيار عبور داده شود. در هر حال بايد پوشش بتني مناسب پشت شبكه رعايت شود. هنگام استفاده لوله‌هاي آب گرم در سيستم توكار بايستی هسته عايق اطراف لوله به فاصله حدود ۲۰ ميليمتر برداشته شود. بايد همانطوري كه لوله‌هاي آب گرم با قشري از بتن دور تا دور خود احاطه گردند.

    بايد همزمان با كار نصب تاسيسات،‌ نقشه‌هاي “چون ساخت” (ازبيلت) از تاسيسات برقي و مكانيكي توكار تهيه شود. به طوري كه در صورت بروز مشكلات احتمالي محل و مسير دقيق تاسيسات مشخص باشد. پنل‌هاي غير باربر بايد بار ثقلي ناشي از وزن خود و همچنين بار جانبي ناشي از زلزله به عنوان قطعات الحاقي ساختمان و در ديوارهاي خارجي بار ناشي از باد مطابق مبحث ششم مقررات ملي ساختمان را تحمل نمايد. استفاده از مفتول به قطر ۲ ميليمتر براي پنل‌هاي غير باربر مجاز است. اتصال پنل‌هاي غير باربر به اسكلت فلزي مي‌تواند به دو نوع مشروح زير باشد:

    اتصال پاندولي شكل: در اين نوع اتصال پنل‌هاي غير باربر با ميلگردهايي (عموماً U شكل) كه به تير فوقاني يا دال سقف اتصال دارند، مهار مي‌شود. براي اجراي اين پنل و عدم جابجايي قسمت تحتاني بايد تمهيدات لازم براي اتصال به كف (كاشت ميلگرد) ايجاد گردد.

    اتصال جانبي پنل: در اين نوع اتصال پنل‌هاي غير باربر با ميلگردهاي جوش‌شده به ستون‌هاي فلزي مهار مي‌شوند. لازم است براي اجرا و عدم جابجايي پنل‌ها، قسمت‌هاي فوقاني و تحتاني با تمهيدات لازم به اجزاي اصلي سازه متصل گردند.

    در مورد اسكلت بتن نيز همين دو روش اتصال وجود دارد. ولي توصيه مي‌گردد اتصالات پنل غير باربر به اسكلت بتن، پيش از بتن‌ريزي قطعات اصلي سازه در آن تعبيه گردد تا از كاشتن ميلگرد در تيرها و ستون‌ها اجتناب شود. مقاومت فشاري بتن پاشيده شده در ديوارهاي غير باربر مي‌تواند حداقل ۱۲ مگاپاسكال اختيار شود، همچنين استفاده از بتن سبك در پنل‌هاي غير باربر مجاز است. در استفاده از پنل‌ها به عنوان ديوارهاي پيراموني ساختمان بايد شرايط ذكر شده در مباحث هجدهم مقررات ملي ساختمان با عنوان عايق‌بندي و تنظيم صدا و مبحث نوزدهم با عنوان صرفه‌جويي در مصرف انرژي به همراه مشخصات ارائه شده در مبحث چهاردهم رعايت شود. فاصله مش از عايق پلي‌استايرن بسته به مورد ۱ يا ۲ سانتي‌متر است. پنل‌ها بعد از نصب از هر طرف بين ۳ تا ۴ سانتي‌متر بتن‌پاشی مي‌گردد. ابعاد پنل‌ها ۳×۱ و يا ۱/۲۰×۳ متر است ولي بنا به مورد قابل تغيير مي‌باشد. شکلهای ۴ تا ۱۲ انواع اتصالات را در ۳D Panel ها نشان می‌دهد.

  • بتن‌پاشي (شاتكريت) در سيستم‌هاي پنلي به روش ‌تر صورت مي‌گيرد كه اين روش به دو نوع بتن‌پاشی با نازل دستي و بتن‌پاشی با پمپ مكانيكي انجام مي‌شود. در روش استفاده از نازل دستي ابتدا بتن در محل با توجه به طرح اختلاط مورد نظر ساخته مي‌شود. نازل دستي از يك قيف و يك لوله متصل به پمپ باد تشكيل گرديده است. بتن پس از ساخت در مقادير كم وارد قيف شده و توسط اپراتور بتن‌پاشی با فشار باد بر روي سطح كار پاشيده مي‌شود
  • در روش استفاده از پمپ مكانيكي از يك پمپ تخليه بتن و يك مخزن توليد هواي فشرده (كمپرسور فشار هوا) استفاده مي‌شود. بتن پس از ساخت، داخل پمپ ريخته مي‌شود. سر لوله (نازل) متصل به لوله فشار هوا مي‌باشد كه بتن پس از پمپ شدن و رسيدن به سر لوله توسط فشار هوا به سطح كار پاشيده مي‌شود. فشار دستگاه بتن پاش يا كمپرسور بايد به حدي باشد كه بتن پاشيده در سر لوله (نازل) با فشاري در محدوده ۵ تا ۸ اتمسفر به سوي سطح پاشيده شود. در بتن‌پاشی ديوارها بايد از انباشتگي مصالح بازگشتي در پاي ديوار جلوگيري به عمل آورد. مصالح برگشتي بتن پاشيده نبايد مورد استفاده مجدد در بتن‌پاشی پنل‌هاي باربر قرار گيرند، ولي استفاده از آنها با رعايت ضوابط بتن‌پاشی در پنل‌هاي غير باربر بلامانع است. لازم است سطح پنل‌ها قبل از عمليات بتن‌پاشی با پاشيدن آب مرطوب شوند. در اين فرآيند بايد از جمع شدگي آب روي پنل‌ها جلوگيري شود. معمولاً مقدار مجاز بازگشت مصالح بتن پاشيده در ديوارها بين ۵ تا ۱۰ درصد است كه در صورت بيشتر شدن مصالح برگشتي بايد طرح اختلاط، دستگاههاي پاشش و يا عملكرد اپراتور بتن‌پاشی مورد بررسي مجدد قرار گيرد. توصيه مي‌شود كه كل ضخامت ديوار پنلي در يك مرحله بتن‌پاشی شود. در مواردي كه عمليات بتن‌پاشی در چند مرحله صورت مي‌گيرد براي اجراي بتن پاشيده در مراحل بعد لازم است نكات زير رعايت شود:

    – بتن پاشيده اجرا شده به گيرش اوليه خود برسد.

    – مصالح شل، ناهموار و مصالح بازگشتي جاروب شده و با اقداماتي نظير خراشيدن زدوده شود.

    در روش بتن‌پاشی با پمپ مكانيكي به منظور توزيع يكنواخت بتن پاشيده و جلوگيري از گلوله شدن و انباشتگي مصالح لازم است نازل تا حد امكان عمود بر سطح ديوار قرار داده شده و حركت آن به صورت يكنواخت با الگوي تخم مرغي شكل يا مدور كوچك حول محور نازل گردانده شود. از حركت نازل به صورت جلو به عقب كه زاويه برخورد را عوض كرده و باعث اتلاف مصالح مي‌شود بايد خودداري كرد. در موقعيت‌هايي كه به لحاظ شرايط معماري يا اجرايي امكان عمود كردن دهانه نازل به سطح نباشد. دهانه نازل نبايد بيشتر از ۴۵ درجه از سطح كار زاويه بگيرد زيرا بتن پاشيده چين خورده و يك سطح ناهموار با بافت موجي ايجاد مي‌گردد. بتن‌پاشی نبايد به كنج ختم گردد. لازم است قبل از گيرش نهايي بتن سطح آن با وسيله مناسب پرداخت و هموار شود. دقت شود كه عمليات شاتكريت از پايين به بالا انجام مي‌شود

  • استفاده از پنل‌های غیر باربر به نحو فزاینده‌ای در صنعت ساختمان روبه گسترش است. نظر به اهمیت جزئیات اجرایی پنل‌های غیرباربر، نمونه‌هایی از مشخصات این پنل‌ها در این پیوست ارائه می‌شود جدول‌های ۲ و ۳ می‌تواند به عنوان راهنما برای طراحی پنل‌های غیرباربر با شبکه جوش‌شده با ابعاد چشمه ۸۰ میلی‌متر و ۵۰ میلی‌متر مورد استفاده قرار گیرند.
  •  

    جدول ۱. مشخصات پیشنهادی پنل‌های دیواری غیرباربر با شبکه جوش‌شده با ابعاد چشمه ۸۰ میلی‌متر (ابعاد برحی میلی‌متر)

    ۳/۵-۲/۵ ۳/۵-۲/۵ ۳/۵-۲/۵ ۳-۲/۵ ۳-۲/۵ ۳-۲/۵ ۲/۵-۲/۵ ۲/۵-۲/۵ قطر مفتول تار و پود شبکه (تار- پود)
    ۳/۵ ۳/۵ ۳/۵ ۰/۳ ۰/۳ ۰/۳ ۲/۵ ۲/۵ قطر برشگیرها
    ۱۰۰ ۸۰ ۶۰ ۹۰ ۷۰ ۵۰ ۶۰ ۴۰ ضخامت لایه عایق
    ۱۸۰ ۱۶۰ ۱۴۰ ۱۶۰ ۱۴۰ ۱۲۰ ۱۲۰ ۱۰۰ ضخامت دیوار پنلی

    جدول ۲. مشخصات پنل‌های دیواری غیر باربر با شبکه جوش‌شده با ابعاد چشمه ۵۰ میلی‌متر (ابعاد بر حسب میلی‌متر)

    قطر مفتول تار و پود شبکه ۲-۲ ۲-۲ ۲-۲ ۲-۲ ۲-۲
    قطر برشگیرها ۲/۲ تا ۲/۵ ۲/۲ تا ۲/۵ ۲/۲ تا ۲/۵ ۲/۲ تا ۲/۵ ۲/۲ تا ۲/۵
    ضخامت لایه عایق ۴۰ ۵۰ ۶۰ ۷۰ ۱۰۰
    ضخامت دیوار پنلی ۷۰ ۷۵ ۸۵ ۹۵ ۱۳۰
  • پرسنل و مدت زمان اجرا:

    حداقل ۳ نفر جهت مسئوليت‌هاي زير مورد نياز است:

    – يك نفر استاد كار جهت شاقول كردن، برش جاي بازشوها، اتصال پنل‌ها به يكديگر و به اسكلت سازه.

    – يك نفر كارگر به عنوان بردست استادكار

    – يك نفر كارگر جهت حمل و نقل پنل‌ها و اتصال‌ها به محل نصب.

    همچنين براي اجراي شاتكريت حداقل سه نفر جهت مسئوليت‌هاي زير مورد نياز است:

    – يك نفر اپراتور بتن پاش

    – يك نفر كارگر جهت ساخت بتن و انتقال آنها به محل مصرف

    – یک نفر کارگر جهت ريختن بتن داخل قيف يا پمپ.

    يك گروه ۳ نفره حدود ۸۰ متر مربع پنل در روز نصب مي‌نمايند و يك گروه ۳ نفره حدود ۱۵۰ متر مربع در روز شاتكريت انجام مي‌دهند.

    دستگاه‌های مورد نیاز برای اجرا:

    جهت نصب پنل‌ها معمولا به دريل جهت كاشت ميلگرد، دستگاه جوش جهت جوش‌دادن ميلگرد به اسكلت، قيچي آرماتوربري و … نياز است و جهت اجراي شاتكريت به پمپ باد و قيف مخصوص و يا پمپ بتن و كمپرسور نياز است.

    شرايط جوی مناسب:

    – به طور كلي شرايط ذكر شده در آيين‌نامه بتن ايران براي اجراي بتن در مناطق گرم‌سيري و يا مناطق سردسيري تا جايي كه براي بتن پاشيده به ويژه در بخش مصالح كار برداشته باشد، بايد رعايت شود.

    – دماي مصالح در حيت ساخت بتن پاشيده به ۳۲ درجه سانتي‌گراد محدود مي‌شود.

    – بتن‌پاشی در دماي محيط كمتر از ۵ درجه مجاز نيست و در صورت كاهش دما به كمتر از آن بايد اقدامات حفاظتي لازم به عمل آيد.

    – بتن‌پاشی به سطوح پنلي يخ‌زده مجاز نمي‌باشد.

    – اجراي بتن پاشيده (شاتكريت) در شرايط وزش بادهاي شديد يا باران كه باعث جدايي دانه هاي بتن پاشيده و يا شسته‌شدن آنها و در نتيجه عدم اجراي مناسب آن مي‌گردد ممنوع است. در اين شرايط سطوح داخلي كه از وزش باد شديد يا بارش باران در امان باشند را مي‌توان بتن‌پاشی نمود.

    شرايط نگهداري پس از اجرا:

    بايد مطابق با آيين‌نامه بتن ايران نگهداري بتن پس از اجرا انجام شود. در شرايط معمول بايد حداقل ۳ روز سطح بتن مرطوب نگه‌داشته شود.

    توالی اجرا:

    بهترين زمان براي اجراي ديوار تری دی پنل پس از اجراي كامل اسكلت ساختمان و بتن‌ريزي سقف‌ها مي‌باشد.

    کنترل کیفی و فاکتورهای تعیین کننده:

    اجرای صحیح:

    ديوار تری دی پنل مطلوب باید خصوصیات زیر را داشته باشد:

    – کلیه مقاطع عمودی شاقول و در یک امتداد باشد.

    – نگهداري از شاتكريت پس از اجرا به خوبي انجام شده باشد به طوري كه با فشار وارد كردن به سطح كار، بتن خراشيده و از هم پاشيده نشود.

    – کلیه اتصالات پنل ها مطابق با نقشه‌هاي اجرايي و آيين نامه‌هاي موجود انجام شده باشد.

    – بازشوها در طبقات روي هم كاملا هم باد باشند.

    – ديوارها در طبقات روي هم كاملاً هم باد باشند (يعني نسبت به هم جلو و عقب نباشند).

    – از پنل‌هاي استاندارد استفاده شده باشد.

    اجرای اشتباه:

    – مشخصات فني پنل مطابق نقشه‌هاي اجرايي نباشد.

    – اتصالات پنل‌ها به هم و به سازه به طور مناسب صورت نگرفته باشد.

    – شاقول نبودن كه باعث افزايش مصالح مصرفي جهت نازك كاري ديوار و در نتيجه سنگين شدن ديوار مي‌شود.

    – بتن شاتكريت بد اجرا شود يا نسبت‌هاي اختلاط آن مناسب نباشد يا نگهداري پس از اجرا به درستي انجام نشود كه باعث كاهش مقاومت و افزايش پرت بتن مي‌گردد.

    – سطح بتن پاشیده شده یکنواخت باشد.

    – در هنگام اجرا پرت مصالح حداقل باشد.

    – در محل نبشها دیوارها بر هم عمود باشد.

    دیوارهای پیش ساخته تری دی پانل

    12
    تری دی پنل – ديوار های پلاستوفومی

  • ساختمان مقاوم در برابر زلزله چه ویژگی هایی دارد …

     

    مقاوم‌سازی ساختمان در علم مهندسی به معنی افزایش مقاومت ساختمان در برابر نیروهای وارده است. امروزه از این اصطلاح بیشتر در مورد نیروی زلزله استفاده می‌شود. از دیدگاه علمی، مقاوم‌سازی واژه کاملاً صحیحی برای این منظور نیست. چرا که منظور از اصطلاح  « مقاومت‌سازی »  به طور قطع افزایش  مقاومت در برابر نیروی زلزله نیست بلکه منظور بالا بردن عملکرد اجزای سازه (ساختمان)‌ در برابر نیروی زلزله است. به همین دلیل اصطلاح « بهسازی » و در حالت خاص برای نیروی زلزله، « بهسازی لرزه‌ای » اصطلاح صحیح ‌تری می باشد.  

    سازه‌های مهندسی به ناچار و همواره در برابر بارگذاری‌های دینامیکی طبیعی مانند: بادهای شدید  و طوفان – یا زلزله و ارتعاشات زمین (بخصوص زلزله‌های اخیر در کشور مانند زلزله کرمانشاه یا بم ) – یا در برابر بارگذاری مصنوعی تولید شده از سایر سیستم‌های ایجاد شده توسط بشر مانند ارتعاشات و ضربه‌های شدید صوتی وانفجاری ناشی از عبور این سیستم ها وبرخورد با سازه قرار دارند. اگر چه سازه‌هایی که توسط ما طراحی شده و می‌شوند همواره مجبور به تحمل بارگذاری‌های مرده وزنده (Deal Loads , Live Loads) مصالح وافراد هستند اما توسط طراح سازه قابل محاسبه وکنترل هستند وهمواره در دستور کار محاسبات اجباری و لازم سازه قرار دارند. اما بارهای دینامیکی طبیعی در واقع “بارگذاری تحمیلی طبیعی و مصنوعی “است که طراح سازه مجبور به محاسبات مصالح لازم وچگونگی و موقعیت آنها جهت مقاوم‌سازی سازه باید اقدام جدی نماید.

     

    کشور ایران روی کمربند زلزلهٔ شرقی-غربی Alpide قرار دارد که تقریباً از تمامی استان های کشور گسل‌های فعال و خطرناک می گذرد. وجود این دو مورد بسیار مهم بار مسئولیت مهندسان را چندین برابر نموده است. بطوریکه سازمان های نظام مهندسی و شهرداری‌ها موظف به بازرسی و بررسی نقشه‌ها و محاسبات فنی وعملکرد نظارتی واجرایی مهندسان در رابطه :”با الزام مقاوم کردن سازه‌ها در برابر زلزله” می باشند.

     روش مقاوم‌سازی ساختمان در برابر زلزله در ساختمان های فلزی و بتن آرمه

  • طراحی و محاسبات سازه و جزییات اجرایی تری دی پنل 3D PANEL

    تولید قطعات پیش ساخته , دیوار پیش ساخته 3D PANEL عایق سقف و دیوار

    ارائه نیروهای اجرایی مجرب نصب و شاتکریت پانل های  3d panel

  • شرح سازه متشکل از تری دی پانل ( تری دی پنل چیست )

    سیستم پانل پیش ساخته سبک سه بعدی ( تری دی پانل  3D Panel )  شامل دو صفحه شبکه جوش شده فولادی می باشد که یک هسته عایق ( فوم پلی استایرن ) در میان آن قرار گرفته و توسط تعدادی اعضای خرپایی به یکدیگر متصل شده اند که بعد از نصب , بتن از دو طرف روی ان پاشیده می شود

    دامنه کاربرد پانل های پیش ساخته سبک سه بعدی ( تری دی پانل  3D Panel )  به صورت زیر طبقع بندی می شود:

     

    • به صورت دیوار های باربر و یا دیافراگم افقی به عنوان سازه باربر ساختمان
    • دیوار های جداکننده غیر باربر
    • به عنوان دیوار برشی در سازه های متعارف بتنی و فلزی جهت باربری جانبی
    •  

      تعاریف:

       

      برشگیر : عضو خرپایی فولادی مورب که با ارایش تعیین شده توسط جوش مقاومتی به دو لایه شبکه جوش شده متصل می شود.

       

      بتن پاششی : بتنی که با طرح اختلاط مخصوص ساخته شده و اجرای آن توسط پاشش با فشار سریع روی سطوح , بدون نیاز به قالب بندی , صورت میگیرد.

       

      پانل دیواری : پانلی است که بصورت قائم به عنوان عضو باربر افقی یا قائم و یا به عنوان دیوار جداکننده غیر باربر کاربرد دارد.

       

      پانل سقفی : پانلی است که به صورت افقی یا با شیب کم به عنوان تمام یا جزئی از دیافراگم افقی به کار می رود.

       

      پود : مفتولی است که عمود بر مفتول های تار در شبکه جوش شده ( مش ) بکار می رود.

       

      تار : مفتول طولی بکار رفته در شبکه جوش شده (مش ) می باشد که در خطوطی به موازات برشگیر ها قرار دارد.

       

      چشمه شبکه : به سطح حاصل از تقاطع دو مفتول تار و پود به صورت متوالی در شبکه جوش شده اطلاق می شود.

       

      زاویه برشگیر : زاویه ای مفتول برشگیر در مقطع طولی و با محور افق می سازد.

       

      سیستم کامل پانلی باربر : سیستم سازه ای متشکل از دیوار و سقف تری دی پانل است که فاقد اسکلت جداگانه برای تحمل بار های افقی و قائم می باشد. و کلیه بار ها توسط اعضای دیواری و سقفی تری دی پانل تحمل می گردد.

       

      سیستم مختلط پانلی باربر : سیستمی است که در ان دیوار تری دی پانل به عنوان تمام یا بخشی از اجزای باربر قائم یا افقی در ترکیب با سیستم های متعارف سازه ای بکار می رود.

       

      شبکه جوش شده ( مش ) : از اتصال مفتول های فولادی سرد کشیده شده با ارایش عمود بر هم به صورت جوش مقاومتی به یکدیگر شبکه ای ایجاد میگردد که مش یا شبکه جوش شده خوانده می شود.

       

      صفحه برشگیر : صفحه ایست فرضی عمود بر صفحه هسته عایق که برشگیر ها در ان قرار گرفته و مفتول های تار نیز در ان صفحه واقع اند.

       

      مفتول سرد کشیده شده : مفتولی که طی فرایند متوالی کشش, تنش زدایی در کشش مجدد که با کاهش قطر همراه است ساخته می شود.

       

      هسته عایق : صفحه ایست یکپارچه با ضخامت معین , قرار گرفته به صورت متقارن و محصور با فاصله از شبکه های جوش شده پانل قرار میگیرد که برشگیر از میان ان عبور داده می شود.

       

       

       استاندارد ها و مشخصات بتن پاششی , شبکه مش و هسته عایق :

       

      بتن پاششی ( شاتکریت ) باید حداقل از رده C20 مطابق با مبحث نهم مقررات ملی ساختمان باشد.

       

      فولاد مصرفی در شبکه مش تری دی پانل باید دارای حداقل تنش تسلیم 240 مگاپاسکال باشد.

       

      هسته عایق ( فوم پلی استایرن ) باید مطابق با استاندارد های مبحث سوم و نوزدهم مقررات ملی ساختمان باشد.

       

       

      ملاحظات معماری :

       

      در سیستم ها تری دی پانل باربر به دلیل عدم حضور اعضای باربر غیر پانلی در طرح معماری ساختمان , در نظر گرفتن ملاحظات کامل سازه ای از جمله عدم تغییر مسیر انتقال بار در ارتفاع , فاصله دهانه باربر , تامین تقارن در طرح دیوارهای باربر , جلوگیری از تعبیه بازشو های بزرگ در دیوار ها و سقف ها و نظایر ان الزامی است.

       

      در سیستم تری دی پانل باربر , پلان ساختمان باید شکل تقریبا متقارن نسبت به محور های اصلی بنا داشته باشد.

       

      در سیستم تری دی پانل باربر , نباید انقطاعی در مسیر انتقال نیروی جانبی از سازه به زمین داشته باشد.

       

      در سیستم تری دی پانل باربر , باید فاصله بازشو ها از کناره دیوار حداقل هفتصد و پنجاه میلیمتر باشد.

       

      در سیستم تری دی پانل باربر , نباید سطح بازشو ها از یک سوم سطح کل دیوار بیشتر باشد.

       

      در سیستم تری دی پانل باربر , احداث کنسول های بیشتر از یک متر مجاز نیست.

       

      در سیستم تری دی پانل باربر , در کف ها از ایجاد بازشو های بزرگ و مجاور یکدیگر در دیافراگم کف خودداری شود.

       

      در سیستم تری دی پانل باربر , در طبقه هایی که به دلایل معماری تعدادی از دیوار های ان حذف می شود , نباید نسبت سطح مقطع دیوار های باربر تری دی پانل ان طبقه به سطح دیوار های باربر پانل طبقه فوقانی , بدون در نظر گرفتن دیوار قسمت فوقانی بازشو ها , کمتر از هفتاد درصد باشد.

       

      در سیستم تری دی پانل باربر , از ایجاد اختلاف سطح در کف ها خودداری شود.

       

      در سیستم تری دی پانل باربر , از کاهش یا افزایش زیاد مساحت زیر بنای طبقات در ارتفاع به طوری که تغییرات قابل ملاحظه ای در جرم طبقات ایجاد شود , پرهیز کرد.

       

    .

    آشنایی با تری دی وال

    دیوار های سه بعدی به نام های متعددی نامیده میشوند که اکثر آنها ریشه لاتین دارند برای مثال تری وال ,تری دی پانل,تری دی پنل,همگی آنها به ی معنی میباشند و بعنوان دیوار سه بعدی در نظر گرفته میشوند و کاربرد تمامی آنها یکسان است و در ساخت و ساز به کار گرفته میشوند.تری دی وال از جمله مهمترین بخش هایی میباشد که میتوان

    تری دی وال

    در ساخت یک آپارتمان و یا فضا به کار برد. با این اوصاف پی بردیم که دیوار سه بعدی یکی از ملزومات دنیای مهندسی ساختان امروزی میباشد و نبود آن موجب صرف هزینه های اضافی و گزاف میشود. با اختراع تری دی وال دیگر نگران استخدام تعداد بالای کارگر و پرداخت حقوق نباشید این توصیه ای مناسب برای فعالان ساختمانی میباشد که قصد دارند تا هزینه های خود را کاهش دهند و یا با سرعت بالاتری اقدام به ساخت کنند.

    چرا تری دی وال

    حتما با خود میگوئید که اصلا چرا باید از تری دی وال استفاده کنیم مگر آجر و سیمان و ماسه و یا ملات چه ایرادی دارد پس در زمان قدیم چگونه خانه ها را میساختند و انقدر هم مقوام و مستحکم بودند؟ اما پاسخ قانع کننده ما در جواب سوال و نحوه تفکر شما این است که بر اساس ضرب المثل قدیمی <<نو که میاد به بازار کهنه میشه دل آزار >> وقتی یک کالا جدید وارد بازار میشود که هم قیمت آن مناسب است و هم کاربرد بهتر و بیشتری دارد بالطبع باید نوع قدیمی آن از رده خارج شود و جای خود را به نوع جدیدش بدهد. تری دی وال هم اینگونه میباشد و از وقتی که روانه بازار شد کمتر ساختمانی را میتوانید ببینید که با آجر های قدیمی ساخته شوند با وجود تری دی وال احتیاجی به وقت گذاشتن برای ساخت دیوار با آجر و ملات نیست. تری دی وال کار شما را بسیار راحت کرده است این دیوار های سه بعدی یک نوع سازه پیش ساخته هستند یعنی قبل از این که آنها را نصب کنند از پیش ساخته اند و اسکلت آن آماده نصب و اجراست و تنها وظیفه شما قرار دادن آن در محل مناسب است.

    خرید تری دی وال

    برای خرید تری دی وال کافیست یک تماس با پرسنل راهنمای مجموعه ساختمانی مهندس 09129251794 برقرار کنید تا از لیست قیمت ها و ویژگی های تری دی وال مطلع شوید.

    پل های ارتباطی ما در وب سایت درج شده است و کارمندان مجموعه در هر زمانی پاسخگوی شما عزیزان هستند.

    نصب تری دی وال

    اگر شما هم جزو افرادی هستید که اشنایی با تری دی وال و ساختار آن ندارید میتوانید از تکنسین ها و نصابان حرفه ای تری دی وال درخواست کنید تا در اسرع وقت در محل نصب حضور یابند و به همانگونه که شما خواستار هستید تری دی وال را اجرا کنند.

    تری دی وال

    توصیه مجموعه حسنی به شما عزیزان این است که فقط از افراد متخصص درخواست کنید زیرا افراد بی تجربه میتوانند ضرر و زیان به شما وارد کنند بدین دلیل که از تجربه کافی در اجرا تری دی وال برخوردار نیستند.

    تولید تری دی وال

    زمان حال مانند گذشته نیست که کشور ایران از تکنولوژی و عمل مهندسی محروم باشد امروز تحصیل کردگان و متخصصان ساختمانی بسیاری را میتوانید بیابید که اقدام به ارائه طرح ها و نقشه های جدید تولید تری دی وال کرده اند و هدف آنها پیشرفت و  آبادانی کشور عزیزمان ایران میباشد.کارخانه جات تولیدی بیشماری در حال تولید تری دی وال هستند و سعی میکنند که با بکارگیری فرمول ها و متدهای تحت نظارت و تحت لیسانس کیفیت دیوارهای سه بعدی را بالا ببرند و خوشبختانه ایران در رنکینگ بالایی در زمینه تولید تری دی وال قرار دارد.دیوار پیش ساخته

    ساختار تری دی وال

    تری دی وال از سه قسمت مجزا تشکیل شده است که دو قسمت آن کاملا مشابه هم و یکسان میباشد که از میلگرد به هم جوش داده شده تشکیل شده اند که بعنوان لایه نگهدارنده عمل میکند و در لایه وسطی آن فوم پلی یورتان عایق قرار دارد که به زبان عامیانه یونولیت نسوز گفته میشود.شاید ساختار تری دی وال به نظر یاده بیاید اما به طور کلی میتوان گفت که کاربرد و ویژگی های آن در همین شکل و شمایل ظاهری ساده آن نهفته شده است.

    ساختمان پیش ساخته

    ساختمان پیش ساخته بعنوان یکی از سازه هایی است که میتوان با سرعت هرچه تمام تر آنرا اجرا کرد و به بهترین شکل از آن بهره کافی را برد عمدتا در صورتی که زمان کافی برای ساخت و ساز وجود نداشته باشد از آن استفاده میشود.
    ساختمان یش ساخته را برای ایجاد انباری و یا مکانی برای اسکان موقت استفاده میکنند که سرعت نصب و اجرای آن نیز بسیار بالاست و هزینه چندانی هم ندارد و قیمت آن بسیار مقرون به صرفه است.
    ساختمان پیش ساخته از متریال خاص و مرغوبی تشکیل شده است که از جمله آن میتوان به گچ و فوم های یونولیتی نسوز از جنس پلی یورتان و استایرن اشاره کرد.

    خرید ساختمان پیش ساخته

    برای خرید این محصول میتوانید به گروه صنعتی پلاستو فوم 09129251794 مراجعه کنید و این سازه را برای خود و مکانی که نیاز دارید تهیه کنید.ساختمان پیش ساخته انواع مختلفی دارد اما بیشتر آنها کاربرد صنعتی دارند و کمتر برای مصارف معمولی مورد استفاده قرار میگیرد چون بیشتر برای مکان های بزرگی است که نیاز بسیار مبرم و شدیدی را به این سازه ها دارند و زمان کافی برای ایجاد یک بنا با زیر ساخت را ندارند.
    از برترین خصوصیات و مزایای ساختمان پیش ساخته میتوان به عایق بودن آن اشاره کرد که هریچ صدایی و یا دمای هوایی نمیتواند وارد آن شود و از آن عبور کند علاوه بر این بر اثر آتش سوزی هم از بین نمیرود و میتوان با خیالی آسوده در آن سکونت داشت.برای نصب این سازه نیز میتوانید از گروه ساختمانی پلاستو فوم درخواست کنید تا به سرعت این امر به انجام برسد کافیست متریال و تجهیزات و ابزار آلات موردنیاز به موقعیت جغرافیایی موردنظر ارسال شود سپس تکنسین ها نصب شروع به اجرا آن میکنند.

    ویژگی های ساختمان پیش ساخته

    وزن پائین و حمل آسان بدون نیاز به جرثقیل و ماشین آلات سنگین
    ارزان ترین سازه پیش ساخته کاربردی
    دارای استاندارهای جهانی

    تاریخچه تری دی پانل

    تری دی پنل چیست ؟ – تاریخچه تری دی پانل

    تری دی پنل و یا همان پانل به معنای دیوارهای سه بعدی میباشد که در صنعت ساختمان سازی کاربرد دارد و حدود ده سال است که به طور عمده در ساخت و سازها از آنها استفاده میشود و کاربردهای فراوانی را در این حوزه دارد.

    تری دی پانل محصولی است که در اغلب کارخانه جات مصالح ساختمانی ساخته میشود و متریال و مواد اولیه آن را در خود همان کارگاه ها تولید میکنند و نیازی به واردات آنها نیست چون در این عرصه خودکفا هستیم و بی نیاز.

    تری دی پنل نام های فراوانی دارد اما برخی به اشتباه فکر میکنند که آنها از یکدیگر متفاوت هستند اما به طور کلی اینگونه نیست و کاملا مشابه یکدیگر هستند و فقط نام آنها فرق دارد از جمله آنها میتوان به تری دی وال و دیوار سه بعدی اشاره کرد.

    سیستم و فناوری نانو در تولید تری دی پانل

    شاید جای سوال پیش بیاید که یک تری دی پانل چگونه میتواند فناوری نانو را به ارث ببرد زیرا همیشه ما نام این فرآیند را در علوم شنیده ایم اما در صنعت بویی از آنرا نشنیده ایم.استفاده از مواد نانو در ساخت تری دی پانل سبب عایق بندی ویژه آن نیز شده است که سبب جلوگیری از صوت و دما میشود.

    در قدیم برای تولید این سازه از محصولاتی مانند یونولیت نسوز استفاده میکردند البته امروزه هم از این متریال استفاده میشود اما نوع جدید تر و پیشرفته تر آن که ضد حریق میباشد و باعث میشود که هیچ روزنه ای برای نفوذ عوامل وجود نداشته باشد.

    خرید تری دی پانل از گروه صنعتی حسنی 09129251794

    برای تهیه تری دی پانل میتوانید به ما مراجعه کنید و خیالتان هم راحت باشد که گروه صنعتی حسنی بهترین و مرغوب ترین سازه ها را در اختیار شما قرار میدهد که کیفیت بسیار والایی را نیز دارند.

    در ادامه به معرفی بخش از ویژگی های تری دی پانل میپردازیم:

    سبک و کم وزن
    عایق حرارتی و صوتی
    حمل و نقل آسان و راحت
    سهولت در نصب و اجرا
    دارای طیف های رنگی متفاوت و مختلف برای جلوه و زیبایی بیشتر

    دیوار پوما

    دیوار پیش ساخته
    قبلا در مورد این دیوار صحبت کرده ایم اما در حقیقت راجع به کاربرد آن صحبت زیادی نکرده ایم و بایستی که کمی بیشتر در این باره درباره آنها بگوئیم.دیوار های پیش ساخته نوع بتنی و گچی چند سالی است که روی بورس آمده اند و در حال افزایش فروش نیز میباشند.از جاده ها و خیابان ها گرفته تا زمین های کشاورزی و باغات میتوانند از این دیوار ها استفاده کنند چون به قدری این دیوار پیش ساخته کارآمد است که برای تعریف کردن از آن وقت کم میاوریم.به طور خلاصه وار که بخواهیم بگوئیم دیوار پیش ساخته دارای ویژگی های بارز و مثبت بسیار زیادی میباشد که از جمله آنها میتوان به قیمت پائین آن نیز اشاره کرد از جمله ویژگی های دیگر دیوار پیش ساخته گچی وزن سبک آن است و میتوان آنرا به راحتی حمل و نقل کرد و به هر مکانی برد اما در مورد نوع بتنی کمی باید بیشتر هزینه جهت حمل و نقل پرداخت کنید.البته این هزینه آنچنان زیادی را هم در بر ندارد فقط شما باید ابتدا نیاز های خودتان را متناسب با چیزی که میخواهید به فروشنده بگوئید.
    .دیوار پیش ساخته یکی از ناب ترین مصاح ساخته شده میباشد به همین ترتیب چندین سال است که میزان فروش این محصول بسیار بالا رفته است یکی از ویژگی های بارزی که این دیوار دارد این است که در داخل آن و به اصطلاح در مرکزیت آن یک فوم پلی استایرن قرار داده شده است و در داخل آن قرار گرفته است که سبب میشود تا هیچ عاملی اعم از الودگی صوتی و دمای سرد و گرم راه نفوذ نداشته باشد.

    وال اسپید

    شرکت پلاستو فوم حسنی با داشتن کادری مجرب و حرفه ای و جدیدترین دستگاههای تولید شاتکریت در ایران اینبار با تکنولوژی پیشرفته دیوارهای جدا کننده با شماست این تکنولوژی در اختیار شرکت پلاستو فوم میباشد و میتوانید با این دیوارهای پیش ساخته وزن سازه سبک را در اختیار شما قرار میدهد

    در هنگام زلزله اولین چیزی که شما را نگران میکند تخریب ساختمان میباشد سازه های قدیمی متاسفانه قدرت تخریب بالایی دارد اما با دیوارهای پیش ساخته سبک و وال استریت شما میتوانید قدرت تخریب زلزله را تا 8 ریشتر برای خود مطمئن کنید

    دفتر فروش کرج 09129251794

    تلفکس 02634432571

    مهندس حسنی شمال : 09115764800

     

     

    دیوار پیش ساخته سبک

    دیوار سبک پیش ساخته

    همیشه و همه جا شاهد استفاده و بکار گیری از دیوار های پیش ساخته بوده ایم اما اگر فقط یک مصرف کننده معمولی هستیم فکر میکنیم که این محصول فقط یک نوع دارد و تنوع آنچنانی ندارد.اما در حقیقت اگر کمی بیشتر راجع به این سازه تحقیق کنید میبینید که این دیوار دارای انواع مختلفی است و محدود نیست برای مثال دیوار پیش ساخته گچی و بتنی و یا بلوک ها.این محصول در زمره سازه های پیش ساخته قرار میگیرد و به قولی از پیش ساخته شده میباشد.دیوار پیش ساخته بسیار متفاوت است به خاطر این که متریال و مواد اولیه ای که در آن به کار رفته است بسیار مرغوب و درجه یک میباشد.

    تری دی پانل

    تری دی پانل

    دیوار های پیش ساخته بسیار متنوع هستند و محدود نیستند یعنی اینکه نوع گچی و بتونی را دارا میباشند اما فقط محدود به این دو نیستند.دیوار های پیش ساخته در ابعاد مختلفی نیز تولید میشوند که متناسب با هر کاری نیز هستند از دیوار و حصار کشی های اراضی و زمین های کشاورزی گرفته تا نوع بلوکی آنها که در جاده ها و خیابان ها و جوی های آب کاربرد دارد.سازه های از پیش ساخته شده دارای انواع مختلفی نیز میباشند.دیوار پیش ساخته هم یکی از این نوع سازه ها میباشد.

    متریال به کار رفته در دیوار پیش ساخته

    در زمان طراحی و ساخت این دیوار سعی شده است که از بتن و یا گچ مرغوب استفاده شود تا از هر گونه عوامل محیطی در امان بماند زیرا در غیر اینصورت ممکن است که رطوبت و بارش برف و باران پیوسته و مکرر و یا سرما و گرمای بیش از حد موجب خوردگی و از بین رفتن دیوار و یا بلوک میشود.مثلا یکی از کاربردهای بسیار مهمی که دیوار پیش ساخته دارد که قبلا هم در مورد آن صحبت کرده ایم دیواره های زمین ها و باغات میباشد خصوصا در شهرهای حاشیه دریای خزر و شمالی کشور که سالانه میزان بارندگی در آن ها بسیار بالاست ممکن است این حجم از رطوبت باعث خوردگی شود.

    دیوار های پیش ساخته بتنی

    دیوار بتنی پیش ساخته

    رایج ترین و بیشترین نوع دیوار پیش ساخته بتنی میباشد و شما میتوانید آنرا در جاده ها و بزرگراه ها به وفور بیابید این دیوارها اشکال مختلفی دارند و در ابعاد و قالب های مختلفی در بازار به فروش میرسند.از زمانی که این دیوار ها تولید شدند دیگر استفاده از گاردریل ها کمرنگ تر شدند چون جایگزین بسیار مناسبی برای آنها است چون از لحاظ قیمتی بسیار مناسب میباشد و مقرون به صرفه گی یکی از بارزترین ویژگی های آن است.اگر کمی به محیط اطراف خودتان توجه داشته باشید میبینید که دیوار های پیش ساخته بتنی چقدر پرکاربرد هستند و علاوه بر تقسیم خیابان ها به لاین های مختلف میتوان بعنوان بلوک های پلمپ نیز از آنها استفاده کرد حتما دیده اید که این بلوک ها را در جلوی درب بعضی از فروشگاه ها و مغازه ها قرار میدهند.

    دیوار پیش ساخته

    نوع کوچکتر این دیوار ها برای جدول کشی های جوی های کنار خیابان ها از آنها استفاده میشود پس این مدل از دیوار بتنی میتواند در همه نوع ابعاد و نوع باشد و به خاطر همین هم میباشد که طرفداران بسیار زیادی دارد و فروش آن هم بالاست.شرکت و گروه مهندس سپهری هم در این زمینه فعالیت بسیار خوبی را دارد و به لطف پروردگار قریب به 15 سال میشود که این مجموعه در حال ساخت و تولید دیوار های پیش ساخته گچی و بتنی میباشد که هر روزه قصد دارد تا بر تعداد محصولات تولید خود بیفزاید و همیشه هم هدف این مجموعه مشتری مداری است و اغلب اوقات هم برای جذب مشتریان بیشتر قیمت ها را حتی از رقبای خود پائین تر میدهد و اینگونه است که روز به روز این شرکت در حال پیشرفت میباشد و در عرصه و مسیر تولید انبوه و صادرات قرار گرفته است.محصولات تولیدی این شرکت از بهترین و درجه یک ترین متریال و مواد اولیه ساخته شده است و به همین دلیل است که پس از گذشت سالیان سال هم این دیوارهای بتنی و گچی که در طول شبانه روز در معرض سرما و گرما و رطوبت قرار دارند از خود مقاومت نشان میدهند و به هیچ عنوان دچار آسیب دیدگی و یا خوردگی نمیشوند.

    دیوار پیش ساخته داخل منزل

    دیوار پیش ساخته داخل منزل

    دیوار پیش ساخته برای داخل منزل نیز کاربردهای بسیاری دارد دیوار های پیش ساخته داخل منزل میتوان گفت نوعی دیوار است که برای جدا سازی دیوارهای اتاق پذیرایی اشپرخانه یا غیره به کار میرود جنس این نوع دیوراها میتواند دیوارهای پیش ساخته گچی دیوارهای پیش ساخته کناف یا حتی دیوار های پیش ساخته فوم دار نیز میباشد

    دیوار های پیش ساخته با توجه به اینکه بسیار سریع نصب میگردد و قابلیت جابه جا یی در هر زمان را نیز دارد میتواند بهترین انتخاب برای شما باشد

    دیوار پیش ساخته کمترین قدرت تخریب را نیز دارا میباشد و این نیز یکی دیگر از قابلیت های دیوار های پیش ساخته میباشد که میتوان ان را مد نظر قرار داد

    دیوار پیش ساخته تزئینی هم نوعی دیگر از دیوار پیش ساخته داخل منزل میباشد که برای تزئینات خانه به کار میرود این دیوار ها معمولا با دستگاههای CNC و طراحی روی ان اشکال مختلف شکل داده شده و برش داده میشود و جلوه بسیار زیبایی میتواند به خانه شما بدهد توصیه میکنیم برای اینکه خانه به روزی داشته باشید  حتما از انواع دیوار های پیش ساخته تزئینی استفاده کنید این دیوارها نیز به راحتی و با سرعت بالایی نصب میشود و میتواند دیگران را شگفت زده کند شما نیز باید این نکته را مد نظر داشته باشید هر نوع دیوار پیش ساخته ای که قصد خرید دارید را با تحقیقات کامل بخرید زیرا زمان و هزینه دو رکن اصلی است که اگر از جاهای متفرقه خرید کنید انها را از دست میدهید ما با اطمینان میگوییم جز بهترین و شناخته شده ترین ها در این عرصه میباشیم که میتوانید با خیال راحت از ما خرید کنید دیوار پیش ساخته تزئینی داخل منزل تخصص ماست

    دیوار پیش ساخته گچی

    دیوار گچی پیش ساخته

    یکی از بهترین و پرفروش ترین نوع دیوار های پیش ساخته میباشد که در هرجایی که شما پا بگذارید میتوانید آنها را ببینید شاید حتی خودتان هم از آن استفاده کرده باشید شاید بپرسید مگر میشود در کجا؟ اغلب افرادی که در آپارتمان ها و یا ساختمان های مسکونی زندگی میکنند با مشکل کمبود فضا برای انباری مواجه هستند و یا اینکه اصلا مکانی به عنوان انباری را ندارند خب باید راه چاره را یافت تا بتوان این مشکل را حل کرد برای حل این معضل کافیست که شما دیوار پیش ساخته گچی را خریداری کنید.خب پس از خریدن کافیست که مکان نصب آنها را تعیین کنید یعنی اینکه شما در چه جایی میخواهید انباری یا هر چیز دیگر بسازید.پس از تعیین فضای نصب شما خودتان هم میتوانید این دیوار ها را روی یکدیگر بنچینید فقط باید دقت کافی و لازم را در این امر داشته باشید یعنی سعی کنید که قطعات دیوار را کج روی هم قرار ندهید این قطعات دارای شیار های نر و مادگی میباشد تا روی هم سوار شوند و بایستند.دیوار پیش ساخته گچی

    اگر میبینید که خودتان توانایی لازم را برای این کار ندارید میتوانید از یک بنا درخواست کنید هزینه نصب زیادی هم ندارد و میشود با کمترین هزینه اقدام به دیوار چینی کرد. زمان زیادی هم صرف این کار نمیشود و میتوان در یک نیمه روز اقدام به ساخت یک انباری کرد.پس از قرار دادن قطعات دیوار شما باید درزهای آنرا بوسیله گچ و یا سیمان سفید بپوشانید تا باز نشوند و مقاومت آنها نیز بهتر و بیشتر شود.پس از انجام مراحل نصب و اتمام کار شما میتوانید برای ایجاد جلوه ای زیبا و مناسب دیوار را رنگ کنید و یا روی آنرا با تینه و بلکا بپوشانید محدودیتی در این مورد وجود ندارد و شما مجاز هستید که هر کاری میخواهید روی آن انجام دهید.از لحاظ قیمت هم بسیار مقرون به صرفه میباشد و شما نیازی نیست که هزینه هنگفتی را برای خرید آن پرداخت کنید و میتوانید در بسیاری از هزینه های خود صرفه جویی کنید.مجموعه ما هم سعی کرده تا این محصول را ارزانتر از آن چیزی که شما فکر میکنید به فروش برساند پس نگران نباشید.کافیست برای مطلع شدن از قیمت ها با ما در تماس باشید.

    دیوار بتنی پیش ساخته محوطه

    دیوار بتنی پیش ساخته

    شاید وقتی که اسم این دیوار به گوش شما میخورد کمی برایتان گنگ به نظر برسد ولی کاربردی که این دیوار دارد بسیار شاخص است شاید از اسم آن کمی متعجب شوید ولی واقعا کاربردی که دارد بسیار فراتر از نام اوست.خب زیاد کلنجار نمیرویم و و با سرعت هر چه تمام تر شروع به توضیح و توصیف این محصول میکنیم و به شما میگوئیم که چه کاربردی دارد .در حقیقت این دیوار همانطور که از نامش پیداست بیشتر برای محیط های بیرون و غیر مسکونی کاربرد دارد.شما حتما در محیط های بیرون شهر شاهد اراضی و زمین های کشاورزی بوده اید و دیده اید که دور تا دور و اطراف این زمین ها را با دیوار بتنی پیش ساخته محوطه پوشانده اند و به قول معروف حصار کشی کرده اند دلیل این کار ایجاد مالکیت معنوی اراضی میباشد تا کسی نتواند به داخل زمین برود و اقدام به سوئ استفاده کند.مطمئن هستم که الان یک علامت سوال بسیار بزرگ در ذهنتان بوجود آمده است و آن هم قیمت این دیوار است در حقیقت باید به شما بگویم که این دیوار در خرید تعداد بالا بسیار به صرفه میباشد و از لحاظ قیمتی برایتان ارزان می افتد و گرنه شما باید برای یک زمین 10هکتاری کل سرمایه زندگیتان را برای دیوار کشی پرداخت کنید و منطقی نیست این مبلغ و وجه پس ما یکسری تدابیری را به نفع شما اندیشیده ایم و قیمت هایمان را به قدری پائین آورده ایم که تا هر شخصی بتواند با حداقل بودجه هم اقدام به خرید دیوار بتنی پیش ساخته کند و زمین خود را حصار کشی کند.

    دیوار پیش ساخته بتنی محوطه

    اما کاربرد دیگری که این دیوار دارد این است که علاوه بر مانع شدن ورود به داخل سبب زیبایی زمین میشود چون امکان رنگ کردن این دیوار ها هم وجود دارد و شما میتوان روی آنها اقدام به دیوار نویسی کنید البته حواستان باشد که افراد سودجو اقدام به نوشتن و تبیغات روی دیوار های شما نکنند و این کار هم بسیار ساده است شما میتوانید تنها با نوشتن جمله هرگونه تبلیغ پیگرد قانونی دارد سایر افراد را از این کار تهدید کنید.در زمان ساخت دیوار بتنی قالب های آن به صورت زیبا و شکیل میباشند تا جلوه ای زیبا را به نمایش بگذارند به این خاطر که نسل قدیم این دیوار ها صرفا فقط یک بلوک بتنی ساده بودند که هیچ نقش و نگار و یا طرحی روی آنها وجود نداشت اما امروزه با تدابیری که اندیشیده شد شاهد این هستیم که نوع آن ها بهتر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *