تری دی وال

تری دی وال یکی از مصالح مورد علاقه سازندگان حوزه ساختمان ها و برج ها میباشد عبارت تری دی وال از زبان لاتین ریشه میگیرد که به معنی دیوار سه بعدی میباشد که در حاظر بعنوان یکی از ناب ترین مصالح ساختمانی در نظر گرفته میشود که جایگزین مناسبی برای آجر ها و بلوک های بتنی شده است. پیشرفت تکنولوژی سبب شده است تا کارخانه های تامین کننده مصالح به فکر ارائه محصولات جدیدتری باشند تا موجب تحولی شگرف در این صنعت گردد یکی از دلایل استفاده از تری دی وال ویژگی ضد زلزله بودن آن میباشد با توجه به این موضوع که ایران در کمربند زلزله واقع شده است و گسل آن بسیار زلزله خیز میباشد بایستی ساخت و ساز ها ایمن باشد تا در صورت وقوع زلزله ساختمان دچار آسیب دیدگی نگردد و از این لحاظ ایمن ومستحکم باشد.یکی از دلایلی آسیب ها و ویرانی های پس از زلزله مصالح قدیمی و نا امن بودن آنهاست برای مثال در زلزله بم تمامی خانه ها و بنا ها از دیوار های کاه گلی و آجری قدیمی ساخته شده بودند و استحاکم لازم را در برابر تشعشعات زلزله و لرزش های ناشی از آن را نداشتند و به همین دلیل بود که این شهر دچار عواقب جبران ناپذیر شد اما اگر در بم از تری دی وال استفاده میشد شاید یک دهم خسارت کنونی هم به آن وارد نمیشد. اما باز هم برای ایمن سازی ساختمان ها دیر نشده است و میتوان از تری دی وال استفاده کرد.

ساختار تری دی وال

یکی از رازهای مقاومت تری دی وال در برابر صدمات ناشی از زمین لرزه و ضربات بافت خاص و طراحی هوشمندانه آن میباشد برای مثال آجر محصولی است که بسیار خشک میباشد و کافی است تا شما ضربه ای به آن وارد کنید آن وقت شاهد خرد شدن و شکستن آن خواهید بود اما تری دی وال اینگونه نیست زیرا مغز آن از یونولیت نسوز تشکیل شده است و در بین دو لایه فلزی قرار گرفته است و هیچگونه خاصیت ترک خوردگی وشکستنی را دارا نیست و به همین دلیل است که سخترین ضربات وارده به تری دی وال نمیتواند آنرا از پا در آرد به عبارت دیگر دیوار سه بعدی دشمن سرسخت زمین لرزه میباشد و به سختی از خود واکنش میدهد.

تری دی وال

طبق تخقیقات اخیر دانشمندان پی برده اند که حتی زمین لرزه های بالای ده ریشتر هم نمیتواند آسیب جدی و جبران ناپذیری را به تری دی وال وارد کند که این موضوع میتوان خبری خوش برای ما باشد و با خیال راحت در محل سکونت خود زندگی کنیم اما به شرطی که تمامی پیمانکاران و سازندگان به ویژگی های برتر تری دی وال پی ببرند و در تمامی مراحل کار از آن بهره گیرند. خوشبختانه تری دی وال هم از لحاظ قیمت مناسب میباشد و هم شما میتوانید آنرا در کمترین زمان ممکن در مکان مورد نظر خود نصب کنید.

مزایای تری دی وال

از مهم ترین مزیت های تری دی وال میتوان به حمل آسان آن اشاره کرد در حالی که شما برای حمل مصالحی همچون آجر باید هزینه های گزافی را برای حمل و نقل پرداخت کنید.اما تری دی پانل در ابعاد بسیار استاندارد میباشد که براحتی میتوانید آنها با هر نوع وسیله نقلیه ای حمل کنید. از جمله سایر مزیت های تری دی وال میتوان به هزینه های خرید و تهیه آن اشاره کرد و بسیار مقرون به صرفه و ارزان میباشد. شما میتوانید با بکارگیری تری دی وال یک بنا و ساختمان را از صفر تا صد با کمترین هزینه بسازید یکی از دلایلی هم که امروزه اغلب سازندگان از تری دی وال استفاده میکنند هزینه های تمام شده پائین میباشد.عایق بودن تری دی وال هم که نیازی به توضیح ندارد و به بهترین شکل میتواند از نفوذ صوت و برودت و رطوبت جلوگیری کند.

تری دی وال

همچنین وقتی شما از تری دی پانل استفاده میکنید,امکان عبور دادن لوله های آب سرد و گرم و رادیاتور و همچنین سیم کشی های مورد نیاز وجود دارد و دیگر نیازی نیست تا به صورت روکار اقدام به لوله کشی کنید زیرا انجام این امر صورت خوشی را برای نمای داخلی ندارد اگر هم پس از مدتی لوله های آب و یا رادیاتور موجب ترکیدگی و نشتی شد میتوانید به سادگی اقدام به ترمیم و یا تعویض آنها کنید.همچنین شما قادر خواهید بود پس از نصب تری دی وال اقدام به گچ بری و شکل دادن به آن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *