تریدی پانل سقفی

فروش تری دی پنل در تمام کشور

تری دی پانل سقفی

 

تلفن تماس 24 ساعته : 09129251794

تلفن تماس شمال : 09115764800

تلفن تماس تولید : 09108741227

کارخانه : شهریار / شهرک صنعتی شهریار / پ 8

 

لینک تلگرام

تری دی پانل

 

فروش مستقیم مش و مفتول در ابعاد و سایز های متفاوت

09129251794

قیمت 3d پنل

سازه های پیش ساخته سبک ، که به 3D panel پانل یا ساندویچ پانل نیز مشهور است از پدیده های جدید در تکنولوژی ساخت و ساز است که در بسیاری از کشورهای پیشرفته با استقبال فراوانی روبرو گشته است .

                           

ساندویچ پانل از دو لایه شبکه فلزی مش (mesh) در طرفین و یک لایه فوم پلی استارین ( foam polystyrene ) کند سوز در وسط تشکیل شده است . بطوری که این سه لایه توسط مفتول های جانبی (sher coonnector ) به یکدیگر متصل شده است .
قطعات از پیش ساخته شده و به محل اجرای ساختمان حمل می شوند و پس از نصب دیوارها و سقف ، طرفین آن با بتن پاشی ( shatcrete ) اندود می شود .
در این سیستم چون دیوارها و سقف بصورت یکپارچه و به شکل باکس ( Box ) است ، بنابر این توزیع بارها و مقاومت در برابر نیروهای خارجی بویژه زلزله تقریبا یکنواخت و همگن می باشد

قیمت پنل 3d | قیمت پنلهای 3d  | قیمتهای پنل 3d | قیمت روز پنل 3d | قیمت پنل 3d

گروه تولیدی  10سال سابقه فعالیت در زمینه صنعت ساختمان  و انجام بیش از 100 پروژه مختلف با سازه 3d panel افتخار دارد که در خدمت هموطنان عزیز باشد. با توجه به اهمیت روز افزون انرژی و نگرانی در رابطه با بهای تمام شده آن برای خانوارها یا صاحبان صنایع بدیهی است که نگرش در مورد مصالح مصرفی در ساختمان نیز تغییر یابد.در میان تمام مصالح جدید ارائه شده از سوی شرکتهای مختلف تولیدی جهت اجرای دیوارها (پیرامونی و داخلی) بهترین گزینه ای که با سیستم سنتی ساخت رایج در کشور نیز همخوانی داشته باشد بی تردید سازه 3d panel می باشد که علاوه بر استحکام -عایق بسیار موثری در برابر صدا و حرارت می باشد.البته استفاده همزمان ار پنجره دوجداره و دیوار 3d به هر چه بهتر انجام شدن ذخیره انرژی کمک شایانی می نماید.بدین سبب این گروه تولیدی با راه اندازی خط تولید پنجره های دوجداره upvc مشتریان خود را در انجام پروژه های خود یاری نموده است.

با توجه به افزایش قیمت سایرمصالح ساختمانی بهترین گزینه تری دی پانل است.

 

مقدمه

بیش از ۴۰ سال است که در کشورهای پیشرفته استفاده تری دی پانل متداول گردیده است. استفاده از این گونه پانل‌ها در دهه ۵۰ در ایران نیز مطرح گردید که به دلایلی تا اواسط دهه ۷۰ پیشرفت زیادی نداشته است. اما اخیراً توجه زیادی به آن شده و سازمان زمین و مسکن هم در سال‌های ۸۰ و ۱۳۸۱ با انتشار دو جلد دفترچه راهنما و مشخصات فنی پانل‌های تری دی وال، در راه شناساندن آن سعی زیادی نموده است.

3dپانل

تریدی پانل یک المان پیش ساخته متشکل از یک هسته عایق که یونولیت نام دارد تشکیل شده بین دو شبکه ساخته شده از مفتول و اعضای خرپایی قرار گرفته که دو شبکه فلزی را به طور مناسبی به هم وصل می‌کند.

مشخصات فنی

شبکه استاندارد از مفتول شماره ۵/۲ تا ۵/۳ میلی‌متر تا حداکثر ۸ میلی‌متر می‌باشد که با چشمه‌های ۵× ۵ سانتیمتر ساخته می‌شود. پوشش‌های بتنی از حداقل ۳ سانتیمتر تا ۵/۵ سانتیمتر می‌باشد که با توجه به باربر بودن دیوارها متفاوت می‌باشد.

ابعاد استاندارد پانل‌ها به عرض ۲۰۰/۱ متر و ارتفاع ۷۰/۲ به بالا ساخته می‌شود که بسته به مورد استفاده قابل تفسیر می‌باشد بتن پاشیده شده روی پانل‌ها به مقاومت حداقل mpa20 برای پانل‌هلی باربر و mpa15 برای دیوارهای غیر باربر استفاده می‌شود. مقاومت کششی مفتول مورد استفاده kg/cm2 4000 برای پانل‌های باربرو kg/cm2 3000 برای پانل‌های غیر باربر می‌باشد عایق استفاده شده از نوع پلی‌استایرن منبسط شده با دانستیه تشکیل شده که حداکثر شاخص گسترش شعله ۲۵ و حداکثر شاخص گسترش دود آن ۴۵۰ می‌باشد.

ویژگی‌های پیش ساخته تری دی پنل

پانل‌های سه بعدی با استفاده از نوع نسوز عایق پلی‌استایرنی (یونولیت یا کندسوز) خواص مفید بسیاری از جمله وزن کم، عایق صوتی و حرارتی (گرمایشی و سرمایشی بین ۵۰ تا ۸۰ درصد)، استحکام و یکپارچگی مطلوب، سرعت در نصب (۵۰٪ سریع‌تر)، شکل‌پذیری و انعطاف‌پذیری مناسب و مقاومت در برابر زمین لرزه و فشار باد (تا ۴۰۰ کیلومتر در ساعت) دارند.

3d استحکام پانل

دلیل استحکام دیوارتری دی پانل خرپای موربی می‌باشد که از هر دو طرف به وسیله جوش به مش محکم گردیده و امکان انتقال نیروهای وارده را به صورت عملی به هر طرف میسر می‌سازد.

ویژگی‌های منحصربه‌فرد دیوارهای سه بعدی، استحکام بی نظیر آن است که در نتیجه طراحی مناسب سیستم سه بعدی در تحمل وزن و عملکرد صحیح نقطه جوش‌ها در شبکه از طریق خرپاهای کشیده شده که کاملاً از هر نقطه به نقطه بعدی جوش شده و تعداد زیاد نقاط جوش بین هر دو خرپا و مش باعث تقویت شبکه گردیده است.

استحکام دیوارهای تری دی پانل امکان عملیات نصب را آسان می‌نماید زیرا:

  1. خم شدن و شکستن دیوارها رخ نمی‌دهد.
  2. برای حفظ دیوارها در وضعیت مورد نظر نیروی زیادی لازم است.
  3. نصب درب و پنجره‌ها آسان می‌باشد.
  4. نصب وسایل مورد نیاز از تشکیل لوله‌های آب و برق و غیره ساده و سریع می‌باشد

ضد حریق

مقاومت تری دی پانل در برابر آتش به اندازه شبکه سیمی و ضخامت بتن بستگی داردمدل پانل بر اساس کد Astm- E84 مورد آزمایش قرار گرفت. نتیجه آزمایش بدین شرح بود که پانل به ضخامت ۵/۲ اینچ و روکاری در هر طرف ۵/۱ اینچ در هر طرف ۵/۱ ساعت دوام داشته و پانل خارجی به ضخامت ۵/۲ و روکاری ۲ اینچ در هر طرف ساعت دوام داشت.

هر مقدار بتن در هر طرف بیشتر باشد مقاومت در برابر حریق نیز افزایش یافته ولی هسته به هیچ عنوان نمی‌سوزد.

انواع تری دی پنل

پانل‌های سه بعدی دیواری

  • دیواری باربر: پانل‌های دیواری باربر را در دیوار سوله‌ها و ساختمان‌های صنعتی، دیوارهای محوطه، ساختمان‌های بدون استفاده از سازهای{فلزی. بتن ارمه} (که معمولاً یک یا دو طبقه و عمدتاً در انبوه سازی‌ها است) و… استفاده می‌کنند
  • دیواری غیر باربر: پانل‌های دیواری غیر باربر را در دیوارهای خارجی و داخلی کلیه ساختمان‌هایی که دارای سازه (اسکلت) فلزی یا بتنی هستند، اجرا می‌نمایند و به دلیل سبک و عایق بودن و… در برج‌ها بسیار کاربرد دارد.

پانل‌های سه بعدی سقفی

عرض پانل‌های سقفی بین ۸۰ تا ۱۰۰ سانتیمتر می‌باشد. ضخامت عایق پلی استایرن{یونولیت} بکار رفته ۱۰ تا ۱۵سانتیمتر است و سقف به صورت تیرچه و پانل اجرا می‌شود. ضخامت بتن روی پانل سقف، ۵ تا ۷ سانتیمتر می‌باشد و دیگر جزئیات طبق نقشه‌های محاسباتی مربوطه خواهد بود

3dمزایای پانل .

  • کاهش وزن ساختمان به علت سبکی سقف و دیوارهای ساخته شده از پانل سه بعدی
  • سرعت حمل و نقل و سهولت بالا کشیدن پانل ها در ساختمانهای مرتفع
  • مقاومت زیاد در برابر نیروهای برشی ناشی از زلزله به علت یکپارچگی سازه
  • عایق در برابر حرارت ، برودت و رطوبت و صدا .
  • مقاوم در برابر آتش سوزی به علت وجود قشرهای بتنی طرفین پانل .
  • نفوذ ناپذیری ساختمان در برابر حشرات .
  • امکان حمل و نقل و بکارگیری دیوار پانل در مناطق صعب العبور جهت احداث ساختمان .
  • کاهش وزن آهن و بتن مصرفی 8
  • دستیابی به فضای مفید بیشتر به علت ضخامت ناچیز دیوارهای سه بعدی .
  • آزادی عمل در اجرای طرحهای متنوع و هرگونه نماسازی داخلی و خارجی در سیستم های قوسی و سینوسی ، به علت انعطاف پذیری قطعات پیش ساخته دیوارهای سه بعدی .
  • صرفه جویی در هزینه فونداسیون وشناژ و اسکلت ساختمانهای بلند مرتبه به دلیل وزن اندک سقف و دیوارهای پانل .( از700کیلوگرم به 280کیلوگرم کاهش می یابد . )
  • صرفه جویی در هزینه تهویه مطبوع ساختمان در گرمایی 50% یا سرمایی 80به دلیل ججلوگیری از تبدیل حرارت ویابرودت ،درنتیجه صرف انرژی کمتر اعم از مواد سوختنی یا برق ..
  • افزایش عمر مفید ساختمان و دستگاه های تاسیساتی آن .
  • عدم نفوذ نسبی آلودگی صوتی و ایجاد آرامش برای ساکنین ساختمان در شهر های بزرگ
  • بازگشت سرمایه گذاری در امور ساختمان سازی در کوتاه ترین زمان
  • عبور دادن لوله های آب و فاضلاب و برق و تلفن به سادگی از زیر شبکه پانل و نصب چارچوب درها و کلاف فلزی پنجره ها فبل از بتن پاشی و کلا ” اجرای تاسیسات ساختمان
  • عدم نیاز به کنده کاری و تخریب تاسیساتی دیوارها و سقف در نتیجه عدم انباشت نخاله که صرفه جویی در هزینه و وقت را به دنبال دارد
  • پس از بتن پاشی طرفین پانل ها با ضخامت حداقل 4 سانتیمتر ، سیستم بی نیاز از گچ و خاک بوده که با اجرای چند میلی متر پااسترگچ (سفیدکاری ) دیوارها و سقف آماده برای نقاشی خواهد بود .
  • با توجه به سبکی پانل ها حمل و نقل با هزینه کم صورت گرفته که در نتیجه صرفه جویی در کرایه حمل و تخلیه خواهد بود .
  • استفاده از دیوار و سقف سه بعدی در ساختمان سازی بهره وری مناسب آهن آلات مصرفی را موجب می گردد . که به طور مثال با صرف 17 کیلوگرم فولاد در هر متر مربع ساختمان به صورت مفتول و میلگرد میتوان یک واحد مسکونی یک طبفه را بنا کرد .
  • عایق پلی استایرن که در تولید پانلهای تری دی به کار می رود از نوع کند سوز می باشد که پس از نصب و سیمان کاری طرفین پانل با ضخامت 5 سانتیمتر ، دیوار سه بعدی تا 2 ساعت در مقابل آتش سوزی مقاوم خواهد بود .
  • کاهش زمان اجرای ساختمان به میزان 50% 22
  • به دلیل یکپارچه بودن سیستم دیوار و سقف در سیستم پانل ، نیازی به باربند ندارد .
  • دیوار پانل سه بعدی پس از اجرای کامل امنیت در برابر برش و تخریب و سوراخ کردن را دارد می باشد .
 

مونتاژ تری دی پانل

قبل از جا زدن (چفت کردن پنل های دیواری) موارد زیر مورد اهمیت است :

1- برای حصول اطمینان از آببندی های لازمه در محل چفت شدن پانل ها قبل از چفت کردن پانل ها محل درز پانل ها با اسپری پلی یورتان پر شده و سپس پانل دیگر قبل از پف کردن کامل پلی یورتان جا زده می شود این کار باعث می شود :

آببندی پنل ها در محل اتصال به هم زیاد تر باشد .

چسبندگی پانل ها به هم در محل درز زیادتر شود .

تبادل حرارتی در محل اتصال بسیار کمتر گردد .

– نشیمنگاه پانل ها “طولی و عرضی” در محل اتصال به شاسی یا ساختمان توسط ناودانی های مخصوص به ضخامت 1.5 یا 2 میلیمتر یا بیشتر “بستگی به ضخامت و طول پنل مورد استفاده” است . نحوه اتصال این ناودانی ها قیمت تری دی وال به شاسی فولادی توسط پرچ با فواصل 25 الی 30 سانتی متر انجام می گیرد و در موارد استفاده روی بتن و … از تفنگی مخصوص به نام میخ کوب زن چاشنی دار استفاده می شود اما استفاده از میخ کوب زن روی قطعات فولادی توصیه نمی شود . لازم به ذکر است قبل از جازنی پنل ها قیمت پنل 3d در داخل ناودانی ها بهتر است داخل ناودانی ها هم با اسپری پلی یورتان عایق کاری گردد

 

بتن پاششی یا شاتکریت

شات کریت را می‌توان وسیله‌ای بسیار مؤثر، پایا (Durable) و اقتصادی برای کنترل زمین، کارهایی نظیر مرمت و بازسازی سازه‌های بتنی و ساختمان‌های قدیمی، ساخت پوشش‌های بتنی نگهداری اولیه در تونل‌سازی، پایدارسازی شیب‌های سنگی و خاکی و پایدارسازی بسیاری از سازه‌های زیرزمینی دانست. همچنین شات کریت را می‌توان به عنوان ملات یا بتنی که با سرعت بالا توسط هوای فشرده روی یک سطح پاشیده می‌شود تعریف کرد. شات کریت برای نگهداری زمین در تونل‌سازی و معدنکاری ایده‌آل است چرا که یک نگهداری سریع پس از آتشباری و حفاری و مقاومت زودرس مناسب، که باعث می‌شود قیمت تری دی پانل به زمین اجازهٔ جابه‌جایی را بدهد، ایجاد می‌کند. از جمله مزیت‌های شات کریت عدم نیاز به قالب بندی یا قالب بندی بسیار کم نسبت به سایر روش‌های نگهداری، مناسب برای سطوح نامنظم و امکان حمل مواد برای محل‌های با دسترسی مشکل می‌باشد. کاربرد شات کریت تقویت شده با الیاف (Fiber Reinforcement Shotcrete) به سال‌های قبل از ۱۹۷۰ میلادی بر می‌گردد که الیاف فولادی (Steel Fiber) به عنوان یک جزء از شات کریت برای ایجاد شکل‌پذیری (Ductility) در آن معرفی شدند. قبل از ۱۹۷۰ میلادی اغلب از توری‌های فولادی قیمت دیوار تری دی پانل (Steel mesh) به این منظور استفاده می‌شد. توری‌های فولادی دارای مشکلات زیادی از جمله نصب مشکل و خطرناک بود. کاربرد شات کریت در ساخت تونل و استفاده آن در دیوارها و شات کریت الیافی در موارد کاربردی
 

مزیتنهای مهم تری دی پانل

خواص پانلهای سه بعدی

خلاصه ای از خواص پانلهای سه بعدی بشرح زیر است :

1- وزن کم و مقاوم در برابر زلزله

2- احتیاج به نیروی انسانی کم

3- عایق حرارتی و صوتی مناسب

4- اتصال خوب

5- حمل ونقل آسان

6- استحکام و یکپارچگی مطلوب

7- انبار داری مناسب

8- عدم نیاز به نعل درگاه

9 – سرعت در نصب

10- اشغال فضای کم درزیربنای مفید ساختمان

11- ایمنی

12- شکل پذیری مناسب

13- ایجاد تسهیلات درلوله کشی تاسیسات

14- قیمت بسیار مناسب

نکات مهم :

1 – وزن یک متر مربع سقف با تیرچه و پانل حداقل 100 کیلو گرم کمتر است از وزن سقف با تیرچه و سفال میباشد .

2 – وزن یک متر مربع دیوار با سفال 20 سانتی با دو طرف ملات مایه سیمان 3 سانتی حدود320 کیلوگرم است در حالیکه وزن دیوار پانلی با دو طرف ملات ماسه سیمان 3 سانتی حدود 140 کیلو گرم است.

3 – فضای مفید قابل استفاده در بناهای با پانل سه بعدی بین 5 تا 10 درصد بیشتر قیمت تری دی وال از بناهای اجرا شده با سفال یا بلوک میباشد .

4 – به دلیل ایجاد حدود 3 سانتیمتر بتن ریز دانه در دو روی پانل ، آن را میتوان غیر قابل اشتعال درنظر گرفت و گسترش شعله در داخل و خارج پانل رخ نمیدهد . مضافا اینکه مقاومت حداقلی (در برابر آتش ) برابر با 30 دقیقه برای سازه پانلی در نظر داشت.

موارد استفاده از پانلهای سه بعدی دیواری و سقفی

1 – ایجاد ساختمان بدون استفاده از سازه فلزی و یا بتن آرمه جدا .

2 – ایجاد ساختمان با استفاده از سازه فلزی و یا بتن آرم

سازه های ساخته شده با پانلهای مورد نظر ، مجموعه ای از پانلهای دیواری باربر و سقفی به همراه کلاف های افقی و عمودی ، تشکیل دهنده سیستم بار بر ثقلی و جانبی این نوع ساختمانها میباشد که بعد از بتن پاشی روی دیوارها و بتن ریزی روی سقف ، مجموعه پانلها بصورت جعبه در آمده بطوریکه این گروه ساختمانها را در گروه BOX TYPE معرفی مینمایند.

با توجه باینکه سیستم سه بعدی در واقع متشکل از دیوارها و سقفهای بتنی عمود قیمت پنل 3d بر یکدیگ میباشد ، لذاصلبیت جانبی آن در مقایسه با قاب های خمشی بسیار بالاتر میباشد.

از مزایای ساختمانهای ساخته شده با پانلهای سه بعدی 3D در مقایسه با ساختمانهای بااسکلت فلزی یا بتن آرمه ، متصل بودن تمامی دیوارها و سقف به یکدیگر میباشد

 

پانلهای تری دی را بیشتر بشناسید

الف: عده ای از سازندگان در ساختمان سازی صنعتی از قطعاتی به نام ساندویچ پانل پلی اورتان استفاده می نمایند که یکی از مواد مصرفی در تولید عایق اینگونه پانل ها که اختصاراً (P . U) نامیده می شود ایزوسیانات و ماده پلی یور است و دیگری که به عنوان قیمت قیمت پنل  3dمکمل یا اکتیو مورد استفاده قرار می گرفت گاز فریون ۱۱ به میزان ۱۰ کیلوگرم در هر متر مکعب عایق می باشد که با توجه به تولید پانل های P.U توسط سه کارخانه بزرگ و چندین کارگاه کوچک در کشور که سالانه حدود ۱،۵۰۰،۰۰۰ متر مربع می باشد و جهت تولید این مقدار پانل P.U حدود ۱۵۰۰ تن گاز فریون ۱۱۱ وارد چرخه  آلاینده های محیط زیست می شود، مضافاً اینکه هنگام تولید پانل و پس از آن نیز خطر گاز سیانور ناشی از ماده ایزوسیانات انسان ها، محیط زیست و دیگر جانداران را تهدید می کند.

چنانچه در پوشش دیوار و سقف سالن های سوله ، ساندویچ پنل های پلی استایرن جایگزین پانل های P.U شود علاوه بر حمایت از تولید داخلی قیمت تری دی وال (مواد اولیه پلی استایرن را پتروشیمی تبریز تولید می نماید) از خروج مقدار قابل ملاحظه ای ارز نیز جلوگیری خواهد شد، زیرا مواد اولیه P.U کلاً وارداتی است.ّ حال اگر در ساختمان سازی به جای آجر و دیگر مصالح انواع دیگر پانل های  عایقدار را جایگزین کنیم به جهت عایق شدن دیوارها و سقف ساختمان ها، مصرف سوخت کاهش می یابد در نتیجه دود آلاینده بخاری ها، آبگرمکن ها و شوفاژها به میزان زیاد کاهش می یابد و طبعاً در کاهش آلودگی از ناحیه نیروگاه های گازی نیز شاهد وضعیت بهتری خواهیم بود و شاید دود دودکش های بلند کارخانه های تولید آجر نیز کاهش یابد. نفوذ آلودگی صوتی شهرهای بزرگ به منازل شهروندان کاهش می یابد و آن ها در محیط آرام تری قیمت تری دی پانل به استراحت و تجدید قوا می پردازند. به طور کلی در هزینه های بخش ساختمان سازی و صنایع جنبی صرفه جویی قابل ملاحضه  ای خواهیم داشت.

ساختمان‌های نیمه پیش‌ساخته با صفحات منفرد ساندویچی سقف و دیوار، شامل لایه میانی پلی‌استایرن و بتن پاششی ( 3d panel ):

پانل‌های ساندویچی به صورت قطعات با عرض یک متر و طول سه متر در کارخانه تولید و در محل کارگاه، در موقعیت خود قرار داده و به یکدیگر متصل میشوند. این صفحات در ساختمان به عنوان دیوارهای باربر و جداکننده و سقف و کف ساختمان به طور دلخواه کاربرد دارد. اجزای پانلی شامل یک شبکه خرپایی فضایی متشکل از میل‌گردهای ساده به قطر کوچک، ورق پل‌استایرن و لایه بتن پوشش است. ورق ساخته شده از ماده پلی‌استایرن به ضخامت 4 الی 9 سانتی‌متر در بین دو شبکه جوش شده فولادی قرار می‌گیرد. ورق پلی‌استایرن علاوه بر نقش قالب‌بندی وظیفه عایق حرارتی، برودتی و صوتی را به عهده دارد. در دو سمت ورق پلی‌استایرن، بتن ریزدانه‌ای به ضخامت 4 الی 7 سانتی‌متر با سیستم بتن پاششی اجرا می‌شود. این پانل‌ها، با ضخامت‌های مختلف برای حمل برش و خمش در سقف‌ها و برای تحمل بار محوری و برش عرضی در صفحه پانل، در دیوارها به کار برده می‌شوند. ساختمان های احداثی با 3D رفتار سازه ای جعبه ای شکل (BOX) دارند در این نوع ساختمان ها انتقال نیرو به صورت خطی انجام نمی شود، بلکه به صورت سطحی است، در  قیمت دیوار تری دی پانل ساختمان های با سازه تیر و ستون انتقال بار به صورت خطی است یعنی بار هر طبقه از طریق تیرها  به ستون و از ستون به فوندانسیون منتقل می شود، در ساختمان های تیر و ستونی در هنگام وقوقع زلزله با تخریب سازه ای در هر یک از اجزا اعم از تیرها یا ستون ها تخریب کلی و فروریزی ناگهانی صورت می گیرد، اما در ساختمان های احداثی با 3D چنانچه در اتصال یک دیوار یا سقف یا کف تخریبی ایجاد شود سایر اجزاء بار وارده را تحمل می نماید و مانع از تخریب کلی ساختمان می شوند. اتصال  ساختمان در سازه های اسکلت فلزی یا بتنی پیش ساخته موضعی و محدود است و به خصوص اگر ضعف جزئی در هر یک از اتصالات وجود داشته باشد در اثر نیروی جانبی، ساختمان را در معرض تخریب و آسیب جدی قرار می دهد، اما در ساختمان هایی که با روش 3D ساخته می شوند یکپارچگی اتصالات یکی از مهم ترین ویژگیهای این روش ساختمانی می باشد.

کلیه عملیات نصب پانل‌ها در یک ساختمان همانند اتصالات، تعبیه بازشوها، نصب تاسیسات مکانیکی، برقی و غیره قبل از بتن پاشی مجموعه، انجام می‌شود. یکی از خصوصیات این سیستم، انعطاف‌پذیری آن به هنگام اجرای تاسیسات مکانیکی و برقی است. پس از انجام بتن پاشی، باید سطح بتن پرداخت شود، که این عمل در دو مرحله به وسیله ماله تخته‌ای و ماله فلزی انجام می‌شود. این سیستم برای ساختمان‌های تا 2 طبقه مسکونی مجاز دانسته شده است.

مزایای ساختمان‌های ساندویچ پانل در سه بخش معماری، سازه و اقتصادی عبارتند از:

انعطاف‌پذیری پانل‌های ساندویچی برای ایجاد اشکال مختلف در بازشوها و فضاهای داخلی ساختمان، ایجاد فضای مفید بیش‌تر به دلیل ضخامت کم آن، مقاومت در مقابل حرارت و عایق حرارتی، عایق صوتی، کاهش جرم ساختمان، کیفیت بهتر اجرای اتصالات اعضای سازه‌ای، بازپخش بیش‌تر نیرو به دلیل مکانیزه بودن ساخت پانل‌ها،مقاومت در برابر زلزله، مقاوم در برابر طوفان و گرد باد، تنوع در پوشش، سبکی و سهولت جابجایی، نصب سریع، قابلیت ایجاد انواع شیارهای تأسیساتی، با صرفه و اقتصادی

مقاومت در برابر زلزله: در یک شرایط آزمایشگاهی کاملاً استاندارد با معیارهای شناخته شده ی علمی – جهانی , مقاومت پانلها بسیار بالاتر از حد متعارف پیش بینی شده مناطق با خطر زلزله واقعی است .از  این بابت قطعات پیش ساخته نه تنها با شرایط آزمایشگاهی کاملاً مشابه حوادث واقعی , با موفقیت مواجه شده بلکه در شرایط کاملا طبیعی و واقعی نیز به بهترین حالت از این امتحان سر بلند بیرون آمده است.

عایق حرارتی: استفاده از قطعات پیش ساخته , شرایط بتن ریزی را آنچنان آسان می کند که پیشرفت و اجرای عملیات به دمای محیط و شرایط آب و هوایی منطقه مربوط نمی شود .به عبارتی در دمای بالا, تبخیر و در دمای پائین یخ زدگی به وجود نمی آید و لذا هیچگونه افزوده ای به بتون اضافه نمی گردد و همچنین بتون پس از تکمیل این مرحله که به مراتب در مدتی کوتاهتر از موارد مشابه سنتی صورت می گیرد ,سریعاً با مقاومت بالا بعمل آمده و سخت می گردد.

در دیوار پیش ساخته باربر با قطر 23 سانتیمتر، قابلیت عایق بندی در مقابل حرارت معادل °C Kcal/h m 40/0 بوده که در مقایسه با موارد مشابه سنتی 3 برابر بتن و 7/1 برابر آجر می باشد . دیوار پیش ساخته ای از جنس پلی استایرن مسلح به ضخامت 4 سانتیمتر که از هر طرف به اندازة 3 سانتیمتر سیمان کاری شده باشد ( یعنی جمعاً 100 سانتیمتر ضخامت دیوار ) همچون عایقی با ضریب هدایت حرارتی معادل k w/m 78/0 عمل می کند.

عایق صوتی: یکی از محسنات قابل توجه دیوارهای پیش ساخته, قابلیت نفوذ ناپذیری صداها از آن است. در یک دید کلی دیوار پیش ساخته با ضخامت 4 سانتیمتر , 38 دسی بل صوت را جذب می کند و دیوار پیش ساخته با ضخامت 8 سانتیمتر , 45 دسی بل صوت را جذب می کند.

مقاوم در برابر حریق: کیفیت پلی استایرن مصرفی در قطعات پیش ساخته به گونه ای است که مشتعل نمی شود وبه لحاظ فنی مطابق گروه بندی F قرار می گیرد .

نصب سریع: تجربه ثابت کرده , زمانی که برای ساخت یک ساختمان با قطعات پیش ساخته مذکور صرف می شود به مراتب کوتاهتر از روش های سنتی است.

آزمایش خمش و فشار محوری پانل:

نتایج حاصل از آزمایش بارگذاری عرضی و بارگذاری فشاری روی پانل های ساخته شده در کشور شامل یک لایه پلی استایرن در میان دو لایه بتن می باشد که یک شبکه فضایی از فولاد پیش ساخته جوش دو لایه بتن را به یکدیگر متصل می نماید. شبکه فولادی دو لایه پانل به صورت شطرنجی با ابعاد 50 در 50 میلی متر و قطر 5/2 میلی متر ساخته شده که دو لایه توسط مفتول های ارتباطی متصل می شوند.

1- آزمایش بارگذاری عرضی: آزمایش بارگذاری عرضی بر اساس بند 11 از بخش E72 آیین نامه ASTM انجام شد. خیز وسط دهانه توسط تغییر مکان سنج های الکترونیکی اندازه گیری و پس از کسر نشست متوسط تکیه گاه ها مقدار خیز خالص ثبت می گردد.عرض پانل 44 سانتی متر و هر لایه دارای 2 عدد میلگرد تقویتی 8 Ø می باشد. و ضخامت متوسط نمونه 1/77 سانتی متر اندازه گیری شده است. نمونه تحت بارگذاری رفتاری که از خود نشان داد در بار 750 کیلوگرم شروع به افزایش خیز تحت بار ثابت نمود. در نتیجه ظرفیت بار نهایی پانل شماره یک معادل بار گسترده 6800 کیلوگرم بر مترمربع محاسبه شد.

2- آزمایش بارگذاری فشاری: آزمایش بارگذاری فشاری بر اساس بند 9 از بخش E72 آیین نامه ASTM انجام پذیرفت. خیز وسط دهانه و تغییر طول نمونه توسط تغییر مکان سنج های الکترونیکی اندازه گیری و پس از کسر نشست متوسط تکیه گاه مقدار خیز خالص ثبت می گردد. بارگذاری محوری (فشاری) ابعاد نمونه 44 در 270 سانتی متر ضخامت متوسط 5/77 سانتی متر و نمونه ها بدون آرماتور تقویتی می باشند. منحنی نیرو ، خیز افقی وسط دهانه و منحنی نیرو- تغییر مکان عمودی به ترتیب با استفاده از مقادیر ثبت شده ترسیم گردید. پدیده خاصی تا مرحله کمانش نمونه مشاهده نکردید تا این که در بار حدود 20 تن نمونه در اکثر کمانش در فاصله 1/1 متر از بالای پانل گسیخته می شود. در نتیجه مقدار ظرفیت نهایی باربری نمونه پانل با طولی معادل 70/2 متر بدون قید جانبی برابر 20تن حاصل گردید

 

قیمت روز تری دی پانل

ـ حرکت نازل بصورت جلو به عقب زاویه برخورد را عوض می کند و باعث اتلاف مصالح می شود .

ـ نازل هرگز نباید بیش از ۴۵ درجه از سطح مورد نظر زاویه بگیرد . در صورتیکه نازل با زاویه خیلی بیش از عمود بر سطح قرار گیرد ، بتن پاشیدنی یا شاتکریت شده چین می خورد و ایجاد سطوح ناهموار و بافت موجی می کند . این کار علاوه بر ضایع کردن مصالح ، باعث تخلخل و غیر یکنواختی بتن پاشیده شده نیز می شود .

ـ بتن پاشی یا شاتکریت هرگز نباید به کنج ختم شود .

ـ زاویه نازل نسبت به سطح دیوار باید حدود ۹۰ درجه باشد در غیر اینصورت مصالح بازگشتی افزایش و تراکم و مقاومت بتن تا حد محسوسی کاهش می یابد . در داخل کنج ها پاشش روی نیمساز انجام می شود تا اتلاف مصالح و تخلخل به حداقل برسد .

ـ فاصله بهینه نازل تا سطح مورد پاشش بین ۵۰ تا ۸۰ سانتیمتر می باشد . در صورتیکه فاصله از این مقدار  قیمت تری دی پانل بیشتر شود باعث افزایش مصالح بازگشتی و کاهش مقاومت و تراکم  خواهد شد . در صورتیکه فاصله از این حدود کمتر شود باعث افزایش مصالح بازگشتی خواهد شد ولی کاهش تراکم و مقاومت را در پی نخواهد داشت . باید توجه داشت که در اثر این کاهش فاصله ، شخص بتن پاش در معرض اصابت ذرات بازگشتی می باشد .

ـ به عنوان یک ارزیابی چشمی اگر بتن پاشیدنی یا بتن شاتکریت روی شبکه میلگرد جوش شده بچسبد نشان دهنده دور بودن بیش از حد نازل و یا کم بودن سرعت آن است . جمع شدن تدریجی بتن در پشت شبکه نشان دهنده بتن پاشی یا شاتکریت  صحیح می باشد .

ـ بتن پاشی  یا شاتکریت دیوار نباید از بالا به پایین صورت پذیرد ، این عمل تا حدود ۶۰ تا ۸۰ سانتیمتری از بالای دیوار ادامه یافته . عمل بتن پاشی یا شاتکریت از کنج دیوار و سقف به سمت پایین انجام می گیرد .

ـ یک لوله دمنده هوا در طول عمل پاشش یا شاتکریت بایستی مورد استفاده قرار گیرد تا از انباشتگی مصالح روی سطوح جلوگیری نماید . در صورتیکه امکانات استفاده از این سیستم وجود نداشته باشد باید یک تخته چوبی یا یونولیت جلوتر از بتن پاشی یا شاتکریت حرکت کند تا مواد اضافی از بتن پاشی  یا شاتکریتروی دیوار نچسبد .

ـ مهارت فرد بتن پاش در کیفیت و مقاومت و تخلخل و تراکم بتن پاشیدنی بسیار موثر می باشد ، لذا باید قبل از شروع بتن پاشی یا شاتکریت به فرد پاشنده بتن آموزش لازم داده شود و سپس مورد آزمایش قرار گرفته و از نمونه های پاشیده شده توسط وی مغزه گیری و دیگر آزمایشات بعمل آید تا نحوه پاشیدن وی اصلاح گردد .

مالاحظات اجرایی و جرییات ساخت و نصب سیستم پیش ساخته تری دی پنل 3D Panel

ملاحظات اجرایی پی ( شالوده )

ضوابط کلی عملیات اجرایی پی (شالوده) سیستم پیش ساخته تری دی پنل 3D Panel مشابه سازه های بتن آرمه معمولی هستند.

پی سیستم پیش ساخته تری دی پنل 3D Panel باربر به طور عمده از نوع پی نواری یا پی گسترده می باشند.

میلگردهای انتظار لازم برای اتصال به آرماتور دیوارها باید حالت ایستا، قائم و شاقول داشته باشند و در حین بتن ریزی از راستای خود خارج نشوند. برای این کار معمولا از دو مهار در راستای طول پی و بالای آن استفاده می شود که میلگردهای انتظار به آنها متصل می شوند. میلگردهای انتظار باید در فاصله بین لایه عایق و شبکه فولادی  تری دی پانل قرار گرفته و به سمت شبکه فولادی پانل متمایل باشند.

در این بند ملاحظات اجرایی و روش های نصب پانل های دیواری و سقفی، و تاسیسات ساختمان در سیستم پیش ساخته تری دی پنل 3D Panel ارایه می شوند.

 نصب پانل های دیواری تری دی پنل 3D Panel

در ابتدای نصب پانل های دیواری تری دی پنل باید یک پانل در منتهی الیه گوشه یک دیوار خارجی به عنوان پانل مبنا نصب و شاقولی گردد.

این پانل به عنوان مبنای نصب دیوارهای هم راستا و عمود بر خود می باشد.

در محل اتصال دو دیوار عمود بر هم، اتصال گوشه، میلگرد های اتصال U شکل در محل تقاطع باید به نحوی قرار گیرند که مشابه خاموت بسته عمل نمایند.

در محل اتصال پانل های دیواری با پی باید حدود ۵۰ میلیمتر از هسته عایق برداشته شود.

برای تامین پوشش بتنی میلگرد های قیمت تری دی پانل  انتظار پی ، در حالتی که قطر میلگرد انتظار به حدی  بزرگ باشد که ضخامت بتن پاشیده در جهت داخل پانل کمتر از مقدار پوششی بتنی مجاز باشد، لازم است پشت مسیر آنها به وسیله دمنده حرارتی یا هر وسیله مناسب دیگر با تایید مهندس ناظر لایه عایق برداشته شده تا پوششی بتنی لازم تامین و پشت میلگرد ها با بتن کاملا پر شود.

لازم است نحوه قرار گیری تار و پود شبکه اتصال دو تری دی پانل دیواری مجاور یکدیگر به گونه ای باشد که تارها و پودهای شبکه و پانل یک در میان داخل هم قرار گرفته به نحوی که حداکثر ضخامت بتن پوششی به دست آید.

پشت بند و مهاری برای تامین پایداری تری دی پانل های دیواری، باید در فاصله حدود ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیمتری از بالای دیوار و به فاصله افقی حداکثر سه متر از یکدیگر قرار گیرند.

محل اتصال پشتبند و  تری دی پانل دیواری باید حداقل سطح را داشته باشد تا ناحیه فاقد بتن پاشیدنی به کمترین مقدار ممکن برسد، به این منظور استفاده از پشتبند با مقطع دایره ای توصیه می شود. در محل هایی که دیوارها نزدیک به هم قرار دارند، نظیر سرویس های بهداشتی، ممکن است نیاز به پشتبند مهاری نباشد. در این حالت باید به نحوی مناسب و با تایید مهندس ناظر دیوارهای نزدیک به یکدیگر مهار موقت شوند.

برای جلوگیری از ایجاد ترک دور بازشوها قیمت تری دی پانل  لازم است از توری های آماده به کار رفته در شبکه دیوارهای تری دی پانل اصلی استفاده شود. این توری ها دور تا دور بازشو تعبیه می شوند.

لازم است کادر کاذب چارچوب های در و پنجره پیش از بتن پاشی و همراه با نصب پانل در محل نهایی خود، قرار گرفته باشند.

پس از نصب پانل ها باید شمشه های صاف و مقاوم در فواصل مناسب (حدود یک تا دو متر) به صورت عمودی روی پانل ها، به صورت موقت، نصب شوند به طوری که لبه بیرونی آنها هم سطح لبه خارجی بتن پاشیده باشد. این شمشه های موقت پس از عملیات شمشه کشی از سطح بتن تازه برداشته میشوند. استفاده از شمشه های افقی با رعایت دقیق زمان برداشتن آن از سطح بتن تازه بلامانع است

 

مزایای استفاده از پنل تری دی

چند نمونه از استفاده پنل های 3D پلی استایرن

1. خانه های يك طبقه كورديد از ساندويچ پانلهای سيمی جوش خورده بجای قاب چوبی تشكيل شده است .
اين پانلها در شركت Brunswick-Ga سيستمهای ساختمانی فولادی ساخته شده است كه ادعا ميكند از تكنيك پيشرفته ای كه در چند سال اخير در كشور اتريش به وجود آمده است ، استفاده می كند .
پانلهای سبك كه كمترين زمان را جهت نصب احتياج دارند، از دو ورق سيم مش موازی تشكيل شده است كه با سيم های خرپای اريب كه به يك پوشش هسته پلی استايرن به ضخامت 40 تا 100 ميليمتر نفوذ كرده، وصل شده است .
پانلها به يك فونداسيون بتنی وصل شده است و توسط يك بست ويژه بهم متصل شده اند .
2. در ژانويه سال 1992 ، سيستم پانلهای فولادی 3D جهت استفاده در ساختار تمام ديوارهای حمال خارجی در 4 ساختمان بنا شده در صحرای Mojare در كوههای گرانيتی كاليفرنيا انتخاب شدند . اين طرح بی نظير جهت ساخت منطقه كويری دانشگاه كاليفرنيا طراحی شده است، تا به استفاده از پنل های 3Dبتواند در شرايط سخت حرارتی تا 96 % صرفه جويی انرژی داشته باشد .
اين پروژه، توسط انجمن ملی علوم، انجمن اديسون كاليفرنيای جنوبی و دانشگاه كاليفرنيا، سرمايه گذاری شده است .
در 28 ژوئن سال 1992 ، اين منطقه از كاليفرنيا دو بار زلزله هايی به مقياس 5/6 و 9/6 ريشتر قرارگرفت. (دومين زمين لرزه، شديدترين زلزله در 40 سال گذشته بوده است) . كانون اين زمين لرزه فقط 110 – 80 كيلومتر از مركز تحقيقات فاصله داشت.
با توجه به بيانات دكتر فليپ كوهن كه شخصاً در مركز تحقيقات اقامت دارد، اين مركز به مدت يك دقيقه كامل درحال لرزش از نقطه ای به نقطه ای ديگر بود.
به طرز باور نكردنی در اين چهار ساختمان مركز تحقيقات كه بعضي ديوارهای آن به طول بيش از 3/7 متر است، علی رغم وجود قسمتهای شيشه ای هيچگونه نشانه ای از آسيب ديده نشد.
تمام آناليزهای ساختاری بنا، بعنوان يك شاهد برجسته از قدرت و استحكام پانلهای 3D در مقاله ای كه نوشته مهندسان معمار است منتشر شد .
در اين مقاله، جمله ای با اين مضمون وجود دارد : هيچ نشانه ای از آسيب و شكاف در فونداسيون ها و اسكلت ديده نشده است.
3. در اكتبر سال 1996 سدی در نزديكی كانتری كلاب و زمين گلف كابو ، در مكزيكو در اثر طوفان شديد در هم شكست و نيروی آب جاری شده بسياري از تاسيسات پايين خود را از بين برد . مقاله زير در يكی از روزنامه های محلی به چاپ رسيد.
” سدی كه برروی آب درياچه زده شده بود، از قسمت نزديك حفره پانزدهم شكسته شد و توده عظيمی از آب جاری شد و اين طغيان به سمت اقيانوس ادامه دارد “. اين ساختمان با وجود اينكه از قسمتهای پايه ای تقويت نشده بودند در ساختمان تغييری ايجاد نشد. تنها بتن كاری های مختصری كه زير ستون ها و تراشه ها انجام شده بود باعث شد ساختمان پابرجا بماند. مالكان اين خانه ها مطمئن هستند كه در مقابل هر حادثه طبيعی در آينده ، خانه های آنها محفوظ است.
خانه های ساخته شده با پانلهای 3D كه بعضی به بناهای يكپارچه مربوط ميشدند ، بار ديگر ثابت كردند كه نه تنها توانايی ايستايی در مقابل طوفان با سرعت 250 كيلومتر در ساعت را دارند، بلكه به همان خوبی در مقابل سيل شديد نيز مقاومت ميكنند. در اين حالت ، ساختمانهایی که با پنل های 3D ساخته شده اند حتی در مقابل گردباد Faust نيز مقاومت ميكند.
با توجه به اينكه در طبقه دوم كنسولی به طول 3/4 متر وجود دارد، ساختمان هایی که با پنل های 3D ساخته شده اند در حين طوفان متحمل هيچ شكاف يا شيار داخلی و يا خارجی نمی شود .
اين طور به نظر می آيد كه ساختمانهای يكپارچه بسيار محكم هستند به طوری كه سقف بنا فونداسيون را تقويت مي كند.4. جهت تضمين مقاومت در برابر زلزله ، آزمايشاتی در مركز تحقيقات انجام شده است كه يكی از آنها آزمايشی از مدل بنای 3D در مقياس 1:6 در دانشگاه تانجی در شانگهای چين است. اين مدل از پانلهايی در متراژ 400 ، 200 ، 30 ميليمتر تشكيل شده است.
پوشش مش، قدرت تحمل 210 نيوتن بر ميليمتر مربع را داراست. مكعب قدرت ميكرو بتنی 10 نيوتن بر ميليمتر مربع اندازه گيری شده است. اين مدل در معرض زلزله ال – سنتر و با شدت های متفاوت كه از 7 درجه در مقياس ريشتر شروع شد، قرار گرفت.
با توجه به گزارش آزمايشات، اين مدل در زلزله ای با شدت 9 ريشتر سلامت سازه را از دست داد. بعد از اين لرزه، ديگر قادر به تحمل فشارهای بعدی نبودولی هرگز ساختمان فرو نريخت.در يك ساختمان واقعی 3d ، ساكنين هرگز در اثر ريزش ديوارها و صفحه های بتنی آسيب نخواهد ديد.
در هنگام زمين لرزه 7 ريشتری هيچگونه شكافی در بنا به وجود نخواهد آمد و ساختمان به حالت الاستيكی عمل می كند.
در هنگام زمين لرزه های 8 ريشتری، شكاف های اندكی در بالای ميله تير سقف از طبقه اول ظاهر ميشود.
در حين ساير زمين لرزه ها شيارها به تدريج ظاهر ميشود، در نتيجه پيشرفت آنها بسيار فشرده می باشد.
در هنگام زمين لرزه های 9 ريشتری ، مدل ، قدرت تحمل بارهای بعدی را نخواهد داشت. هر چند كه ساختمان هرگز فرو نريزد .

سیستم پانل ها برای اولین بار در کجا به ثبت رسید :

اولين بارسيستم پانلهاي پيش ساخته سبك در سال 1967 ميلادي در ايالت كاليفرنياي آمريكا به ثبت رسيد . اين پانلها می توانند به عنوان ديوارهای خارجی در مجتمع های مسكونی ، ساختمانهای اداری و تجاری مورد

استفاده قرار گيرند .

كاربرد پانل های D 3 :

با توجه به اهميت سبك سازی، بهينه سازی و صرفه جويي مصرف سوخت استفاده از این نوع پانل ها در حال افزايش می باشد .

موارداستفاده سيستم پيش ساخته 3D پانل :

3D پانل ها با هسته پلي استايرن قیمت تری دی پانل و بتن مسلح (مش فولادي و بتن پاشيده شده با مقاومت بالا ) جهت موارد ذيل كاربرد دارند:

1- ديوار

2- سقف

3- ديواره هاي جداكننده ( داخلی وخارجی )

ساختارهاي سازه اي شامل ديواره هاي باربر ‘برشي ، پانلهاي سقفي و پارتيشن ها به عنوان ديوار های مقاوم در مقابل آتش و عايق در برابر انتقال حرارت و صوت مورد استفاده قرار مي گيرند .

خواص 3D پانل :

1- سيستم 3D پانل شامل پانلهاي توليد شده به صورت شبكه خر پاي فضايي جوشي سه بعدي مي باشند كه با EPS (پلي استايرين) پر شده اند. هر طرف اين پانل به 45-80 mm ضخامت از بتن به روش بتن پاشي پوشيده شده است .

2- در اطراف باز شوها و ورودي ها از خروجيهاي ميلگردهاي جوشي فابريك استفاده مي گردد.

اين شبكه هاي اضافي وميلگردهاي مسطح در المانهاي ساختماني ، مقاومت لازم را در نواحي باز شو و اتصالات فراهم مي كنند.

3- پانلها در ابعاد استاندارد با عرض 1200 mm و طول مورد نياز تا 6000 mm بر حسب سفارش توليد مي شوند.

4- وزن متوسط اين پانلها حدود 26 Kg/m مي باشد و قابل برش به سايز ها و شكلها ي مختلف هستند. لايه استاندارد با ضخامت 80-100 mm مي باشند . شبكه جوش شده (مش) با ماشين آلات تمام اتوماتيك ساخته شده و منطبق با استاندارد ASTM A 185 بوده و عموما داراي چشمه هاي mm50 * mm50 با فولادهاي مورب d=3.8mm مي باشد . مشهاي بزرگتر با قطر بيشتر نيز قابل توليد است .

سازه (اسكلت)

1- يك عضو 3D پانل ، مقاومت خمشي خارج از صفحه و صلبيت خود را با مكانيزم مقطع كامپوزيت كامل كه توسط عمل خر پای دو شبكه آرماتور گذاري و بتن لايه فشاري شبيه يك مقطع بتن آرمه تامين مي كند.

سيستم 3D پانل با مكانيزم باكسي (جعبه ای) ، فراهم كننده يك سيستم قوي است كه مقاومت بسيار بالايي نسبت به نيرو هاي وارده جانبي و صفحه اي دارد و همچنين كنترل كننده تغيير شكلهاي بدنه سازه است كه نياز واضح سيستمهاي مسكوني است .

انبارش و حمل محصول توليدی :

بهتر است انبارش به صورت صفحه اي در محل هاي مسطح صورت گيرد تا پانلها به صورت سالم و بدون تغيير شكل نگهداري شوند.

اگر انبارش در مدت زمان طولاني صورت گيرد. بايستي در محيطي پوشيده ، محافظت شده و خشك باشد. بنابر اين خوردگي در قسمتهاي مسلح اتفاق نيفتاده و پانلها تخريب نمي شوند .

تری دی پانل

 

مزایای استفاده از پنلهای تری دی

آزمایش خمش و فشار محوری پانل:

نتايج حاصل از آزمايش بارگذاری عرضی و بارگذاری فشاری روی پانل های ساخته شده در کشور شامل يک لايه پلی استايرن در ميان دو لايه بتن می باشد که يک شبکه فضايی از فولاد پيش ساخته جوش دو لايه بتن را به يکديگر متصل می نمايد. شبکه فولادی دو لايه پانل به صورت شطرنجی با ابعاد 50 در 50 ميلی متر و قطر 5/2 ميلی متر ساخته شده که دو لايه توسط مفتول های ارتباطی متصل می شوند.

1- آزمايش بارگذاری عرضی: آزمايش بارگذاری عرضی بر اساس بند 11 از بخش E72 آيين نامه ASTM انجام شد. خيز وسط دهانه توسط تغيير مکان سنج های الکترونيکی اندازه گيری و پس از کسر نشست متوسط تکيه گاه ها مقدار خيز خالص ثبت می گردد.عرض پانل 44 سانتی متر و هر لايه دارای 2 عدد ميلگرد تقويتی 8 Ø می باشد. و ضخامت متوسط نمونه 1/7 سانتی متر اندازه گيری شده است. نمونه تحت بارگذاری رفتاری که از خود نشان داد در بار 750 کيلوگرم شروع به افزايش خيز تحت بار ثابت نمود. در نتیجه ظرفيت بار نهايی پانل شماره يک معادل بار گسترده 680 کيلوگرم بر مترمربع محاسبه شد.

2- آزمايش بارگذاری فشاری: آزمايش بارگذاری فشاری بر اساس بند 9 از بخش E72 آيين نامه ASTM انجام پذيرفت. خيز وسط دهانه و تغيير طول نمونه توسط تغيير مکان سنج های الکترونيکی اندازه گيری و پس از کسر نشست متوسط تکيه گاه مقدار خيز خالص قیمت دیوار تری دی پانل ثبت می گردد. بارگذاری محوری (فشاری) ابعاد نمونه 44 در 270 سانتی متر ضخامت متوسط 5/7 سانتی متر و نمونه ها بدون آرماتور تقويتی می باشند. منحنی نيرو ، خيز افقی وسط دهانه و منحنی نيرو- تغيير مکان عمودی به ترتيب با استفاده از مقادير ثبت شده ترسیم گردید. پديده خاصی تا مرحله کمانش نمونه مشاهده نکرديد تا اين که در بار حدود 20 تن نمونه در اکثر کمانش در فاصله 1/1 متر از بالای پانل گسيخته می شود. در نتیجه مقدار ظرفيت نهايی باربری نمونه پانل با طولی معادل 70/2 متر بدون قيد جانبی برابر 20تن حاصل گرديد.

www.3dpmco.com

 

جدول تناسب تری دی پانل

جدول مقايسه ای سيستم ساختمانی 3D panel با ساير محصولات

ديوار
20 cm
سبک

ديوار
22 cm
آجری

ديوار
20 cm
سفالی

ديوار
10 cm
3D panel

خصوصيات / نوع محصول

160

420

200

140

وزن ( kg/m2 )

2.82

2.75

1.81

0.39

ضريب انتقال حرارت ( W/m2.K ( U

42.8

35

28

43

قابليت عايق صوت ( db )

200

85

200

330

ظرفيت بارگيری کاميون 6 چرخ ( m2 )

60

28

40

120

سرعت اجرای يک گروه 4 نفره ( m2 )
( يک شيفت کاری )

ندارد

ندارد

ندارد

دارد

قابليت باربری

دارد

دارد

دارد

ندارد

نياز به گچ و خاک

دارد

دارد

دارد

ندارد

نياز به نعل درگاه

ندارد

ندارد

ندارد

دارد

قابليت تحمل بار جانبی

دارد

دارد

دارد

ندارد

پرت مصالح

دارد

دارد

دارد

ندارد

نياز به بادبند

ندارد

ندارد

ندارد

دارد

درگيری با قاب پيرامون قیمت تری دی وال

دارد

دارد

دارد

ندارد

کنده کاری تاسيساتی

دارد

دارد

دارد

ندارد

انباشت نخاله ناشی از کنده کاری

دارد

دارد

دارد

دارد

پايداری در برابر آتش

لینک تلگرام

 

مقاله تری دی پانل

ساندویچ پانل از دو لایه شبکه فلزی مش (mesh) در طرفین و یک لایه فوم پلی استارین ( foam polystyrene ) کند سوز در وسط تشکیل شده است . بطوری که این سه لایه توسط مفتول های جانبی (sher coonnector ) قیمت تری دی پانل به یکدیگر متصل شده است .
قطعات از پیش ساخته شده و به محل اجرای ساختمان حمل می شوند و پس از نصب دیوارها وسقف ، طرفین آن با بتن پاشی ( shatcrete ) اندود می شود .
در این سیستم چون دیوارها و سقف بصورت یکپارچه و به شکل باکس ( Box ) است ، بنابر اینتوزیع بارها و مقاومت در برابر نیروهای خارجی بویژه زلزله تقریبا یکنواخت و همگن می باشد                   .مزایای تریدی پنل 3DPANEL1- ضد زلزله و عدم ایجاد آوار بدلیل پیوستگی در سقف و دیوارها

 

2- نصب سریع ( یکصد متر در روز توسط یک گروه و کاهش زمان اجرا بمیزان %50 )

3- وزن سبک ( %25 سبک تر از سیستم سنتی )

4- عدم دور ریز مصالح

5- قیمت مناسب (%25 ارزان تر از سیستم سنتی )

6- عایق صدا و حرارت (صرفه جویی در هزینه تهویه مطبوع ساختمان در تایستان و زمستان)

7- امکان ساخت دو طبقه بدون اسکلت

8- تزریق ملات قیمت پنل 3d با دستگاه شات کریت

9- مطابق با استاندارد و مبحث 19 مقررات ملی ساختمان

10- سهولت در نصب تاسیسات مکانیکال و الکتریکال

11- مقاومت در مقابل آتش سوزی مطابق با استاندارد R33

12- بازگشت سرمایه گذاری در امور ساختمان سازی در کوتاه ترین زمان ممکن

تری دی پانل

تری دی پانل

تری دی پانل

تری دی پانلتری دی پانلتری دی پانل

 

تری دی پانلتری دی پانلتری دی پانل

 

تری دی پانلتری دی پانلتری دی پانل

تری دی پانل

تری دی پانلتری دی پانلتری دی پانل

 

تری دی پانل

تری دی پانلتری دی پانلتری دی پانل

تری دی پانل

تری دی پانلتری دی پانلتری دی پانل

تری دی پانل

تری دی پانلتری دی پانلتری دی پانل

فروش تری دی پنل در تمام کشور

تلفن تماس 24 ساعته : 09129251794

تلفن تماس شمال : 09115764800

تلفن تماس تولید : 09108741227

کارخانه : شهریار / شهرک صنعتی شهریار / پ 8

 

لینک تلگرام

تری دی پانل

فروش مستقیم مش و مفتول در ابعاد و سایز های متفاوت

09129251794

پاسخ دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *